عصر خودرو

مدیرعامل «سیریوس ریسورسز» پاسخ می‌دهد

چرا بزرگ‌ترین معدن نیکل جهان از افت بازارهای کالایی نگران نیست؟

عصر بازار: مارک بنت، مدیرعامل «سیریوس ریسورسز»، صاحب بزرگ‌ترین معدن نیکل جهان طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» به سوال پاسخ می‌دهد که چرا افت بازارهای کالایی باعث نگرانی او نشده است.

چرا بزرگ‌ترین معدن نیکل جهان از افت بازارهای کالایی نگران نیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در حالی که قیمت‌ کالاها در پایین‌ترین سطح در 13 سال اخیر قرار دارد و ظرف یک سال اخیر تقریباً 28 درصد کاهش داشته است، شرکت سیریوس ریسورسز که در جولای سال 2012 بزرگ‌ترین ذخیره نیکل جهان را کشف کرده است، ممکن است در معرض خطر قرار گرفته باشد.

    مارک بنت،  مدیرعامل «سیریوس ریسورسز» درباره اینکه هیجان ناشی از آن اکتشاف، بعد از نزول قیمت‌ کالاها تا چه اندازه تغییر کرده، گفت: ما بسیار هیجان‌زده بودیم. قبل از اکتشاف، شرکت ما 5 میلیون دلار ارزش داشت و سپس به 1.8 میلیارد دلار جهش کرد. در حال حاضر شرکت سیریوس ریسورسز در برابر هرگونه حال‌وهوای بازارها مصونیت دارد.

    بنت درباره اینکه پیشنهاد خرید از جانب معدن دار استرالیایی چگونه ساختار کار شرکت را تغییر می‌دهد، توضیح داد: معنی این قرارداد این است که «ایندیپندنس گروپ» و «سیریوس ریسورسز» با هم ادغام خواهند شد و در نهایت «سیریوس ریسورسز» منحل خواهد شد و «ایندیپندنس گروپ» اختیار شرکت را به عهده خواهد گرفت.

    وی تأکید کرد: تیم «سیریوس ریسورسز» که در واقع مسئول اکتشاف بودند نیز به شرکت «اس تو ریسورسز» منتقل خواهند شد. در نتیجه کسب‌وکارمان نیز تغییر زیادی خواهد کرد.

    بنت ضمن اشاره به اینکه توسعه پروژه «نووا» بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها پیش می‌رود، تصریح کرد: به نظر من شرکتی که تازه بر سر کار آمده، به شدت منتفع خواهد شد. با توجه به اینکه در مراحل آخر توسعه معدن هستیم، شرکت جدید می‌تواند بهترین پیمانکارها را جذب کند که با شرایط 2-3 سال پیش ما کاملاً متفاوت بود.

    مجری «بلومبرگ» از بنت پرسید که با در نظر گرفتن کاهش قیمت نیکل، مس و طلا و کند شدن رشد بازار چین چقدر باید نگران باشیم و آیا قیمت‌ها در ماه جدید نیز کاهش خواهد یافت یا خیر؟

    مدیرعامل «سیریوس ریسورسز» در این رابطه اظهار کرد: قطعاً رشد کند بازار چین در میزان تقاضا تأثیرگذار است اما در مورد نیکل باید گفت مسئله تولید مطرح است. صرفاً به علت کاهش قیمت‌ها، تولیدکنندگان کمتری وجود دارند و در نتیجه تمام خریداران جهانی که به نیکل کنسانتره با کیفیت علاقمند هستند، سر جای خود باقی مانده‌اند و معدن «نووا» نیز یکی از با کیفیت‌ترین کنسانتره‌های جهان را تولید می کند.

    بنت تأکید کرد که به عقیده او قیمت نیکل بهبود خواهد یافت و افزود: ما زیاد نگران تقاضا نیستیم چرا که در این مورد، تولید از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    برچسب ها