عصر خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

انعقاد قرارداد همکاری دو میلیارد تومانی شرکتهای دانش‌بنیان با شرکتهای نفتی

عصر بازار- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از عقد قرارداد شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس با شرکتهای مستقر در این منطقه اقتصادی انرژی خبر داد و گفت: این شرکتها موفق به انعقاد دو میلیارد و ۴۰۰ هزار تومان قرارداد شدند.

انعقاد قرارداد همکاری دو میلیارد تومانی شرکتهای دانش‌بنیان با شرکتهای نفتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،‌ مهندس مهدی یوسفی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس با اشاره به همکاری این سازمان با شرکتهای دانش بنیان افزود: در سال گذشته طی امضای تفاهم‌نامه‌ای دفتر انتقال فناوری پارک علم و فناوری خلیج فارس در منطقه ویژه انرژی پارس راه‌اندازی شد.

    وی با بیان این که در این دفتر هر دو هفته یک بار یک جلسه با محوریت ارتباط دانشگاه با صنعت برگزار می‌شود، ادامه داد: در این همکاری‌ها به میزان دو میلیارد و 400 هزار تومان قرارداد میان شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس با شرکتهای مستقر در منطقه ویژه منعقد شده است.

    به گفته وی، این قراردادها با شرکت گاز پارس جنوبی و برخی از شرکتهای پالایشگاهی بوده است.

    یوسفی با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه فناوری در کشور یادآور شد: دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در المپیادهای جهانی حائز مدال‌های طلا و نقره می‌شوند، ولی در صنعت ما همچنان وابسته محور هستیم.

    مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دلیل این امر را عدم تبدیل علم به فناوری ذکر کرد و ادامه داد: در دنیا ارزش فعالیتهای فناوری بسیار بالاست، به گونه‌ای که بر اساس آمارها هزار میلیارد دلار معادل دو درصد تولید ناخالص داخلی صرف امر پژوهش و فناوری می‌شود.

    وی با تاکید بر این که این میزان در ایران بسیار پایین است، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر با همت دکتر مصلح رییس دانشگاه خلیج فارس تلاش‌هایی در جهت تبدیل علم به فناوری می‌شود و امیدواریم استمرار این گونه حرکت‌ها و افزایش طرح‌های دانش بنیان و حضور شرکتهای دانش بنیان در بخش‌های صنعتی باعث شود که این استان به قطب علمی در حوزه انرژی تبدیل شود.

    یوسفی با تاکید بر این که این استان قطب علمی است و باید علم محور باشد، اظهار کرد: در پارس جنوبی شاهد رشد چشمگیری هستیم، به گونه‌ای که در اوایل فعالیت پارس جنوبی 250 تا 270 متر مکعب تولید داشته‌ایم، ولی در دو سال اخیر و با تاکید وزیر نفت از این میزان نزدیک به 200 میلیون متر مکعب تولید گاز افزایش داشته است.

    به گفته وی این منطقه در سال 93 حدود 21 میلیون متر مکعب معادل 20 میلیارد دلار صادرات گاز به منطقه داشته است و ایران از این لحاظ رتبه اول در منطقه را داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها