عصر خودرو

معاون سازمان خصوصی سازی عنوان کرد:

آماده فروش بنگاه‌ها به خارجی‌ها هستیم

عصر بازار- معاون سازمان خصوصی سازی گفت: اکنون حدود ۱۴۰ بنگاه اعم از شرکت‌های سهامی یا دارایی دولت، در فهرست واگذاری‌ها قرار دارد که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی می‌توانند نسبت به خرید آنها اقدام کنند.

آماده فروش بنگاه‌ها به خارجی‌ها هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، داود خانی گفت: اجرای برجام و رفع تحریم‌ها، فرصت مناسبی ایجاد کرده است تا سازمان خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاران داخلی ارتباط و تعامل خود را با سرمایه‌گذاران خارجی افزایش دهند.

    معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی افزود: در این جهت، سازمان خصوصی‌سازی فهرستی از بنگاه‌های‌ دولتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران خارجی تهیه کرده است تا از این طریق بتواند به توسعه زیرساخت‌ها و زیربنای اقتصاد ایران کمک کند. به طور قطع، هر قدر بخش خصوصی توانمند شود، اقتصاد ایران قدرتمند‌تر خواهد شد.

    وی گفت: سازمان خصوصی‌سازی از 1100 شرکت که از سال 1380  تا کنون در فهرست واگذاری‌ها بود، بیش از 50 درصد آن‌ها را واگذار کرده است؛ اما تعدادی از شرکت‌ها به دلیل فراهم نبودن شرایط واگذاری و تعدادی نیز به علت صدور مصوبه انحلال یا تحصیل یا ورشکستگی، از فهرست واگذاری‌ها خارج شده‌اند.

    خانی ادامه داد: از تعداد شرکت‌های اشاره‌ شده، اکنون در حدود 140 بنگاه اعم از شرکت‌های سهامی و یا دارایی دولت، در فهرست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد که سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی می‌توانند نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنند.

    وی افزود: هم اکنون سازمان خصوصی‌سازی در برنامه‌ریزی خود، هیچ تکلیفی در جهت انتخاب نوع شرکت‌ برای سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی تعیین نکرده است و هر سرمایه‌گذاری، بسته به نوع سلیقه و تخصص و امکان مالی خود، می‌تواند هر یک از شرکت‌های حاضر در فهرست واگذاری‌ها را انتخاب کند.

    معاون سازمان خصوصی سازی گفت: البته برخی از شرکت‌های دولتی موجود در فهرست واگذاری‌ها، مطابق با سلیقه سرمایه‌گذار خارجی نیستند. به طور مثال، برخی از بنگاه‌ها که شخصیت حقوقی مشخصی ندارند و یا شرکت‌هایی که سهام دولت، غالب نیست و دولت سهام اندکی دارد، مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار نمی‌گیرد. عموما سرمایه‌گذاران خارجی تمایل به خرید شرکت‌های با سهام بالای 50 درصد را دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها