عصر خودرو

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران-ایتالیا مطرح کرد:

پیش‌بینی آینده همکاری اقتصادی ایران و ایتالیا

عصر بازار- نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران-ایتالیا از آینده همکاری‌های اقتصادی ایران و ایتالیا و پتانسیل‌های تجاری ایتالیا برای تجار ایرانی سخن گفت.

پیش‌بینی آینده همکاری اقتصادی ایران و ایتالیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد مهدی رئیس‌زاده با بیان اینکه ایران برای ایتالیایی‌ها بسیار جذاب است، در مورد پتاسیل‌های تجاری ایتالیا برای ایران توضیح داد: سابقه ایران نشان می‌دهد که یک کفه ترازوی ایران همواره صادرات نفت و مشتقات آن بوده است. از سویی بخشی دیگر از صادرات ایران به ایتالیا نیز به صادرات صنایع مربوط به چرم‌سازی و محصولات صنایع کوچک و متوسط برمی‌گردد. در بخش سنگ‌های معدنی نیز زمینه‌های صادراتی وجود داشته است و اگر ارتباطات بانکی مجدداً برقرار شود، ایرانی‌ها و صادرکنندگان ما نیز می‌توانند بازار بسیار خوب ایتالیا را مجدداً از آن خود کنند.

    وی ادامه داد: در واقع ایران نیز به جایگاه قبلی خود در این کشور بازمی‌گردد. حجم مبادلات دو کشور در گذشته حدود هفت میلیارد یورو بوده است که در دوره تحریم‌ها این حجم مبادلات به شدت کاهش یافت و به حدود 1.5 میلیارد یورو رسید. البته حجم مبادلات ما با ایتالیا در حال حاضر نسبت به سال گذشته نیز افزایش یافته است.

    رئیس‌زاده اضافه کرد: این آمارها نشان می‌دهد که ایران ظرفیت افزایش صادرات به ایتالیا و واردات از ایتالیا را دارد و دور از ذهن نیست اگر بخواهیم به حجم مبادلات قدیمی خود با این کشور برگردیم. در گذشته ماشین‌آلات، فناوری و تکنولوژی را از ایتالیا به ایران وارد می‌کردیم. از ایران نیز در بخش‌هایی همچون صنایع غذایی، صنایع‌دستی، نساجی و نفت را به مقصد این کشور صادر می‌کردیم.

    دبیر انجمن نساجی ایران همچنین عنوان کرد: ما پتانسیل‌های زیادی را در صنعت نساجی برای همکاری با ایتالیا داریم. ایتالیا کشوری است که به عنوان مهد مد دنیا شناخته می‌شود. از نظر تکنولوژی و ماشین‌آلات از یک‌سو می‌توانیم با آنها همکاری داشته باشیم همچنین در بخش طراحی و مد می‌توانیم از توانمندی ایتالیایی‌ها استفاده کنیم. به علاوه می‌توانیم بخشی از مواد اولیه مورد نیاز آنها را نیز از ایران تامین و صادر کنیم. ما در تولید مواد اولیه نخ پنبه و پلی‌استر ویسکوز مزیت نسبی داریم. بنابراین با همکاری خود ایتالیایی‌ها می‌توانیم به بهترین شکل ممکن شاهد ارتقای صنعت نساجی باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها