عصر خودرو

دوشنبه ۱۲ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۰۵.۱۲ در بازار برق بورس انرژی ۲,۱۳۹ مگاوات برق به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۴۳ درصدی را نشان می¬دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نسبتاً متعادل شد و تغییر چندانی نداشت و با کاهش 0.5 درصدی به کار خود پایان داد.


    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است در انتهای دوره از روند نزولی قیمت کاسته شده و در محدوده 459,000 ریال قرار گرفته است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، با توجه به رسیدن قیمت در مسیر نزول به محدوده 460,000 ریال، افزایش حجم و ارزش معاملات را در بازار داشتیم. به نظر می¬رسد این قیمت از سوی شرکت های توزیع نیروی برق جذابیت لازم را برای خرید دارد که افزایش تقاضا در این محدوده مانع از کاهش بیشتر قیمت شد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13940522 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940522 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در انتهای دوره در محدوده 460,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی بوده و تا محدود 550,000 ریال رشد داشته است.
    در این نماد تا به امروز 694 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 11/05/1394 با 232 مگاوات می‌باشد.


    روند نماد 13930522 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها