عصر خودرو

مدیرعامل آرامکو:

برنامه اصلاحات باعث رشد آرامکو خواهد شد

عصر بازار- مقامات آرامکو می‌گویند، برنامه اصلاحات اقتصادی باعث رشد تولید در این شرکت بوسیله افزایش برنامه های کنونی شرکت و جذب سرمایه های جدید خواهد شد.

برنامه اصلاحات باعث رشد آرامکو خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امین ناصر مدیرعامل آرامکو در سخنانی که روی توئیتر رسمی این شرکت منتشر شد گفت: این طرح یک تقویت مهم برای برنامه هایی همچون برنامه انرژی های تجدید شدنی است.

    وی در بیانیه ای افزود: ما به مسیر تحول اجرای سرمایه گذاریهای بزرگ استراتژیک ادامه خواهیم داد.

    خالد الفلاح رئیس آرامکو نیز در سخنان جداگانه ای که روی توئیتر آرامکو منتشر شد گفت: عرضه عمومی سهام باعث جدید سرمایه های جدید برای متنوع کردن اقتصاد عربستان و افزایش اعتماد جهانی به این شرکت خواهد شد.

    عربستان سعودی قصد دارد کمتر از پنج درصد سهام شرکت نفتی آرامکو را از طریق یک عرضه عمومی اولیه به فروش برساند.

    محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که انتظار دارد آرامکو بزرگترین شرکت انرژی جهان بیش از دو تریلیون دلار ارزش داشته باشد و وی میخواهد این شرکت را به یک شرکت هلدینگ با هیئت مدیره منتخب تبدیل کند.

    شاهزاده محمد بن سلمان افزود: در راستای خصوصی سازی و آوردن شفافیت بیشتر به شرکت عظیم آرامکو، زیرمجموعه های این شرکت نیز بوسیله عرضه عمومی سهام واگذار خواهند شد.

    وی گفت: اگر یک درصد سهام آرامکو و تنها یک درصد آن به بازار عرضه شود، بزرگترین عرضه عمومی سهام در جهان در کل تاریخ خواهد شد.

    آرامکو زمانی توسط آمریکایی ها اداره میشد ولی از مدتها قبل به یک شرکت دولتی سعودی تبدیل شده است. با توجه به اینکه آرامکو ذخایری معادل 265 میلیارد بشکه(بیشتر از 15 درصد کل ذخایر جهان) را در اختیار دارد، بزرگترین شرکت در صنعت انرژی جهان به حساب می‌آید.

    آرامکو روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که سه برابر تولید شرکت اکسون موبیل بزرگترین شرکت نفتی آمریکا است. تولید آرامکو نیز بیش از 10 برابر اکسون موبیل است. اگر سهام آرامکو عرضه عمومی شود، اولین شرکت در جهان خواهد بود که بیش از یک تریلیون دلار ارزش خواهد داشت.

    شاهزاده محمد بن سلمان گفت: کمتر از پنج درصد سهام آرامکو عرضه عمومی خواهد شد. ما سعی داریم این شرکت را جدا سازی کرده و آن را به یک شرکت هلدینگ تبدیل کنیم.

    وی افزود: عرضه سهام آرامکو در بازار سهام عربستان انجام خواهد شد. یکی از ایده های مطرح شده تاسیس یک صندوق در بازار آمریکا که سهام آرامکو را خواهد خرید تا به آوردن نقدینگی کمک کند.

    مشخص نیست کدام یک از داراییهای آرامکو به فروش گذاشته خواهند شد ولی فهرست دارایی های نامزد فروش گسترده است. آرامکو و زیرمجموعه‌هایش مالک بیش از روزانه پنج میلیون بشکه ظرفیت پالایش هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها