عصر خودرو

رئیس کنفدراسیون صادرات :

دو شرکت بیمه برای صدور ضمانت‌نامه گمرکی عبور موقت مجوز گرفتند

عصر بازار- رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: ۲ شرکت بیمه از بیمه مرکزی برای صدور ضمانت‌نامه عبور موقت کالا از گمرک مجوز گرفتند و در مرحله عقد قرارداد با گمرک هستند.

دو شرکت بیمه برای صدور ضمانت‌نامه گمرکی عبور موقت مجوز گرفتند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  طی 4-3 سال اخیر به دلیل سوء استفاده‌هایی که در برخی موارد از عبور موقت کالا برای واردات کالا اتفاق افتاده بود، دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای از سوی گمرک در این زمینه اعمال شد که عملاً واردات موقت کالا با هدف تولید و صادرات را برای تولیدکنندگان غیرممکن و سخت کرده بود، اما امروز رئیس صندوق ضمانت صادرات اعلام کرد که با پیگیری‌های کنقدراسیون صادرات این صندوق نیز از این پس ضمانت‌نامه‌های گمرکی برای عبور موقت کالا از گمرک را که عمدتاً مواد اولیه تولیدی هستند، را صادر می‌کند.

    محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی با تائید این موضوع این را هم گفت که علاوه بر صندوق ضمانت صادرات 2 شرکت بیمه دی و البرز نیز از بیمه مرکزی مجوزهای لازم را برای صدور ضمانت‌نامه گمرکی عبور موقت کالا دریافت کرده‌اند.

    به گفته لاهوتی، از 2 ماه پایانی سال 94 با معاون گمرک ایران جلساتی را برگزار کردیم و مشخص شد که شرکت‌های بیمه‌ای که قبلاً بیمه‌نامه برای ورود موقت کالا صادر می‌کردند، اکنون حاضر به همکاری نیستند که قرار شد، کنفدراسیون صادرات، موضوع را با شرکت‌های بیمه‌ای کنترل کند.

    وی اضافه کرد: در مذاکراتی که با شرکت‌های بیمه‌ای داشتیم، این توضیح را دادند که ممنوعیتی برای این کار وجود ندارد، ولی باید یک مجوز خاص از طرف بیمه مرکزی برای این بیمه‌ها صادر شود که در نهایت 2 بیمه این مجوزها را گرفته و اکنون در شرف عقد قرارداد با گمرک هستند.

    وی اظهار امیدواری کرد تا برقراری عبور موقت کالا کمکی برای واحدهای تولیدی-صادراتی به ویژه‌ واحدهای کوچک و متوسط باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها