عصر خودرو

رویترز خبر داد

امید بازار نفت به کاهش عرضه و افزایش قیمت‌ها

عصر بازار- درحالی‌که بازار امید به کاهش فزونی عرضه دارد و در همین ‌راستا قیمت‌ها به ۴۴.۸۸ دلار به ازای هر بشکه افزایش یافته است اما رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند تا بر اختلاف و ایران عربستان دامن زده و بر بازار تاثیر بگذارند.

امید بازار نفت به کاهش عرضه و افزایش قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در معاملات امروز به علت تضعیف ارزش دلار و امید برای کاهش فزونی عرضه در بازار افزایش یافت.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 40 سنت افزایش 44.88 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 35 سنت افزایش بشکه‌ای 42.99 دلار معامله شد.

    باب دودلی مدیر ارشد اجرایی بریتیش پترولیوم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عوامل بنیادی بازار همچنان نشان می‌دهد که ترکیب تقویت تقاضا و رشد عرضه ضعیف، بازارهای جهانی نفت را به توازن تا پایان سال نزدیک خواهد کرد.»

    با این حال، برخی از تحلیلگران هشدار دادند که هنوز زود است که از پایان اشباع نفتی سخن بگوییم چراکه ممکن است عربستان و ایران در رقابت برای کسب مشتری تولید خود را افزایش دهند.

    بر اساس این گزارش، از زمان پایان یافتن نشست دوحه و عدم بورز بی ثباتی شدید در بازار و حتی افزایش قیمت در روزهای بعد و افزایش امیدواری‌ها برای کاهش اشباع بازار که قیمت‌ها را افزایش داده است، رسانه‌های غربی به شدت تلاش می‌کنند تا بر آتش اختلاف ایران و عربستان دامن بزنند.

    از آنجایی که عوامل دیگر سبب شکست این رسانه ها در بهره‌گیری از نشست دوحه و تاثیرگذاری بر قیمت نفت شد، با اینکه تا نشست آتی اوپک بیش از یک ماه مانده است اما رسانه‌های غربی در اقدامی هماهنگ به اختلاف ایران و عربستان می‌پردازند و تلاش می‌کند از اکنون پیش‌بینی کنند که این نشست نتیجه‌ای ندارد تا بر قیمت‌ها تاثیر بگذارند.

    در همین راستا رویترز نیز در این گزارش در قالب تحلیل‌های مختلف به این موضوع پرداخت و به نقل از بانک سیتی گروپ نوشت: «بزرگ ترین ریسک کاهشی در بازار نفت در حال حاضر، افزایش تولید ایران و به دنبال آن عربستان است.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها