عصر خودرو

برق نیروگاه اتمی بوشهر در بورس انرژی ایران قابل معامله شد

عصر بازار- با طی شدن فرآیند پذیرش شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران (نیروگاه بوشهر) با ظرفیت تولید اسمی ۱۰۰۰ مگاوات، برق تولیدی نیروگاه‌ اتمی بوشهر در بورس انرژی ایران قابلیت معامله پیدا کرد.

برق نیروگاه اتمی بوشهر در بورس انرژی ایران قابل معامله شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، برق نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان کالای مشابه و به عنوان سی و پنجمین عرضه‌کننده برق در تابلوی برق بورس انرژی ایران پذیرش شد. علاوه بر نیروگاه اتمی بوشهر و 6 نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان که عرضه‌کنندگان دولتی برق در بورس انرژی ایران محسوب می‌شوند سایر عرضه‌کنندگان برق شامل 27 نیروگاه خصوصی هستند که در سمت عرضه در بازار برق بورس انرژی ایران فعالیت می‌کنند. در سمت تقاضا نیز علاوه بر 39 شرکت توزیع نیروی برق بالغ بر 9 شرکت خرده فروشی برق فعال هستند.

    از ابتدای تاسیس بورس انرژی ایران و آغاز فعالیت بازار برق این بورس تا کنون بالغ بر 29 میلیون مگاوات ساعت برق به ارزش حدود 11 میلیارد و 364 میلیون ریال در این بورس مورد معامله قرار گرفته است که انتظار می‌رود با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش قابل توجه سهم معاملات برق در سال جاری در این بورس باشیم. 
    از مهمترین برنامه‌های بورس انرژی ایران در سال جاری به منظور توسعه و تعمیق معاملات برق می‌توان به فراهم آوردن امکان حضور مصرف‎کنندگان بزرگ برق بالای 5 مگاوات در بازار برق بورس انرژی ایران، تامین مالی به منظور اجرای طرح‎های افزایش بازدهی و اجرای طرح‎های توسعه‎ای صنعت برق با استفاده از اوراق سلف موازی استاندارد برق، راه‌اندازی صندوق‌های پروژه و گسترش فعالیت شرکت‎های خرده‌فروشی برق اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها