عصر خودرو

ایرباس چند صندلی به ظرفیت ناوگان ایران اضافه می‌کند؟

عصر بازار- هر چند هنوز بخشی از جزییات مربوط به قرار‌داد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از سوی ایران با شرکت ایرباس باقی‌مانده و مشخص نیست در چند روز آینده این قرار‌داد چگونه نهایی خواهد شد اما یک موضوع قطعی به نظر می‌رسد و آن ورود حداقل پنج فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور در سال جاری است.

ایرباس چند صندلی به ظرفیت ناوگان ایران اضافه می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هرچند در طول هفته‌های گذشته طولانی‌شدن مذاکرات ایران با شرکت ایرباس برای تبدیل کردن پیش قرار‌داد به قرار‌داد نهایی باعث ایجاد تردید‌هایی شده که بعضا نسبت به اجرایی نشدن کل قرار‌داد تردید ایجاد می‌کردند، اما به نظر می‌رسد مسوولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به اجرایی شدن این طرح اطمینان کامل دارند.

    این اطمینان پس از سفر وزیر حمل‌ونقل فرانسه به ایران و ابراز امیدواری وی نسبت به اجرایی شدن این توافق و افزایش همکاری‌های دو طرف به شکلی قابل توجه افزایش یافت تا حالا وعده ورود بین پنج تا هشت فروند ایرباس جدید به آسمان ایران در طول ماه‌های آینده قطعی باشد.

    رئیس سازمان هواپیمایی در آخرین اظهارنظر در این باره اعلام کرده از دو مدل هواپیمای 320 و 330 خریداری شده از سوی ایران بین پنج تا هشت هواپیما در طول ماه‌های آینده به کشور تحویل خواهد شد. موضوعی که در کنار کاهش قابل توجه میانگین سن ناوگان کشور و البته ورود نخستین هواپیماهای نوساز پس از سال‌ها به ایران می‌تواند تعداد صندلی‌های فعال در آسمان کشور را نیز به شکلی قابل توجه ارتقاء دهد.

    دو هواپیمای مطرح شده از سوی معاون آخوندی به طور میانگین توان حمل 300 مسافر را دارند و به این ترتیب با ورود آنها در صورت آمدن پنج ایرباس صندلی‌های هوایی ایران 1500 عدد و در صورت ورود هشت ایرباس ظرفیت آسمان ایران در حدود 2400 صندلی افزایش پیدا خواهد کرد.

    با اضافه شدن این هواپیماها می‌توان انتظار داشت ایران‌ایر در کنار پروازهای داخلی خود بخشی از مسیرهای خارجی را نیز بار دیگر از سر می‌گیرد که می‌تواند مقدمه‌ای بر آغاز دوران جدید ایرلاین دولتی ایران در عرصه بین‌المللی تلقی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها