عصر خودرو

نرخ نفت سبک ایران بیش از ۴ دلار افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٥ آوریل (٢٧ فروردین ماه) بیش از چهار دلار برای هر بشکه افزایش یافت.

نرخ نفت سبک ایران بیش از ۴ دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به هشتم آوریل (٢٧ فروردین ماه) با چهار دلار و ٦ سنت کاهش به ٣٨ دلار و ٨٦ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣١ دلار و ٣٧ سنت بوده است.
    همچنین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره زمانی مورد بررسی با یک دلار و 30 سنت افزایش به ٣٦ دلار و ٥١ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٢٨ دلار و ٨٣ سنت بوده است.
    قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٨ دلار و ٢٤ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، چهار دلار و ٩ سنت افزایش نشان می دهد.
    هر بشکه نفت خام «دبلیو تی آی» آمریکا در هفته منتهی به ١٥ آوریل با سه دلار و ٩٧ سنت افزایش، ٤١ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه معامله شد.
    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با چهار دلار و ٨٥ سنت افزایش به ٤٢ دلار و ٢٣ سنت برای هر بشکه رسید که بیشترین افزایش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.
    همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز به ترتیب با چهار دلار و هشت سنت و سه دلار و ٩٤ سنت افزایش، به ٣٩ دلار و 30 سنت و ٣٩ دلار و ٨٣ سنت رسید.
    بر پایه این گزارش، در این هفته به دلیل وقوع اعتصاب در صنعت نفت کویت، تولید نفت خام این کشور به میزان 60 درصد کاهش یافت. از سوی دیگر اعلام شد که واردات چین در سه ماهه نخست سال به بالاترین سطح خود رسیده است.
    آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، بازار به تدریج به سمت تعادل پیش می رود که این تحلیل نیز به تقویت قیمت ها کمک کرد. بویژه اینکه وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد نخستین بار در ١٨ ماه گذشته تولید نفت خام آمریکا به کمتر از ٩ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها