عصر خودرو

سهم ۴۰ درصدی سیلیکون‌ولی تنها برای اپل

عصر بازار- اپل به تنهایی ۴۰ درصد از سودهای کسب‌شده در «سیلیکون ولی» را به دست آورده است.

سهم ۴۰ درصدی سیلیکون‌ولی تنها برای اپل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در حالی که جهان منتظر است که ببیند اپل چه تعداد آیفون، آیپد و مک‌بوک در سه ماهه منتهی به مارس فروخته است، گزارشی از 150 شرکت «سیلیکون ولی» در کالیفرنیا نشان می‌دهد که اپل بیش از 40 درصد از کل سود منطقه در سال 2015 را کسب کرده و درآمدش با سرعت 2.5 برابری نسبت به همتایانش در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رشد کرده است.

    این اعداد نشان می‌دهد که اپل درآمدی 234.98 میلیارد دلاری کسب کرده که سه برابر رتبه دوم این شرکت‌ها، یعنی آلفابت -شرکت مادرگوگل- و سرمایه‌گذار‌هایش است.

    سود 54.731 میلیارد دلاری اپل در سال گذشته نیز بیش از سه برابر آلفابت بود. اپل همچنین مبلغ 18.941 میلیارد دلار به عنوان مالیات پرداخت کرده که بیش از 5.6 برابر آلفابت است.

    پاتریک می -تحلیل‌گر- اشاره می‌کند که فروش 2015 اپل بیش از فروش ترکیبی 41 شرکت دیگر در بخش سرمایه‌گذاری 150 شرکت سیلیکون ولی بود، که شامل شرکت‌هایی که به فروش فناوری اطلاعات به تجارت‌ها و شرکت‌های بزرگ دیگر می‌پردازند نیز می‌شود. همچنین این فروش نزدیک به درآمد 14 شرکت در بخش وب بود که شامل شرکت‌های برجسته‌ای مثل گوگل و فیس‌بوک می‌شود.

    درآمد اپل همچنین سه میلیارد بالاتر درآمد ترکیبی چهار شرکت بعدی (آلفابت، اینتل، اچ‌پی اینترپرایز و اچ‌پی) است، اگرچه اپل بیش از دو برابر این شرکت‌ها در مجموع مالیات پرداخته است.

    با این وجود، سهام اپل در حال حاضر 581 میلیارد دلار ارزش دارد، که تنها 100 میلیارد دلار بیشتر از آلفابت است. آلفابت و اینتل در مجموع ارزشی بیشتر از اپل دارند، اگرچه درآمد ترکیبی این دو شرکت 100 میلیارد دلار کمتر از اپل و سود کسب‌شده آنها کمتر از نصف سودی است که اپل به دست آورده است.

    اپل که قرار بود درآمد خود را روز گذشته (25 آوریل) گزارش دهد، در پایان روز کاری امروز 26 آوریل و پس از بسته شدن بازار، درآمد سه ماهه مالی دوم سال 2016 را اعلام خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو