عصر خودرو

سنگ‌آهن از بالاترین قیمت ۲۰ ماه اخیر خود فاصله گرفت

عصر بازار- پس از افزایش هزینه‌های تراکنش توسط مقامات بورس چین به دلیل کاهش نوسانات پس از رشد قیمت سریع اخیر، قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین از بالاترین سطح ۲۰ ماه اخیر خود فاصله گرفت.

سنگ‌آهن از بالاترین قیمت ۲۰ ماه اخیر خود فاصله گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از آنکه بورس کالای دالیان هزینه تراکنش قراردادهای آتی سنگ‌آهن و پلی‌پروپیلن را از 0.009 درصد به 0.018 درصد افزایش داد، قیمت میلگرد فولادی شانگهای با افت مواجه شد. این در حالی است که افزایش قیمت اخیر نگرانی‌ها را در مورد ایجاد حباب افزایش داده بود.

    قیمت سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با افتی 3.9 درصدی به 460.50 یوآن (71 دلار) رسید. این در حالی بود که روز دوشنبه سنگ‌آهن با رسیدن به قیمت 502 یوآنی بالاترین سطح خود را از آگوست 2014 تجربه کرده بود.

    هلن لائو،‌ تحلیلگر شرکت آرگونات در یادداشتی نوشت: «رشد قیمت هفته‌های اخیر پایدار نبود و ثبات ممکن است اثرات سرریزی روی بازار لحظه‌ای داشته باشد.»

    بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز دوشنبه با افتی 0.8 درصدی 65 دلار معامله شده بود.

    رشد هفته گذشته فولاد موجب شده بود تا سنگ‌آهن با ثبت قیمت لحظه‌ای 68.70 دلار برای هر تن به بالاترین سطح خود از ژانویه 2015 برسد.

    موسسه رتبه‌بندی فیچ روز دوشنبه اعلام کرد افزایش سریع قیمت فولاد پایدار نبوده و ناشی از رشد تقاضای فصلی در ساخت‌وساز بوده است. قیمت هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با افتی یک درصدی در معاملات امروز به 2627 یوآن رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها