عصر خودرو

رئیس اتاق تهران:

شرکت های ایرانی می توانند ازظرفیت های اقتصادی اتریش بهره گیرند

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان این که شرکت های اتریشی سالیانه ۳۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی انجام می دهند، گفت: شرکت های ایرانی می توانند از این ظرفیت اقتصادی اتریش با انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری در بلندمدت استفاده کنند.

شرکت های ایرانی می توانند ازظرفیت های اقتصادی اتریش بهره گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مسعود خوانساری روز سه شنبه در نشست مشترک اقتصادی ایران و اتریش در محل اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی تهران، ابرازخرسندی کرد میزبان یک هیات بزرگ تجاری اتریش است ، زیرا دو کشور روابط بسیار دیرینه دارند و 140 سال پیش سفارت های خود را در پایتخت های دو کشور دایر کرده اند.
    وی با اشاره به جایگاه اتریش در اتحادیه اروپا اظهار داشت: با وجود سازمان ها و نهادهای بین المللی مستقر در اتریش، این کشور از نظر اقتصادی و سیاسی در اروپا بسیار تاثیرگذار است و زمانی که تحریم های ظالمانه علیه شرکت های ایرانی برقرار شد شرکت های اتریشی در این زمینه سخت گیری نکردند و شرکت های ایرانی همچنان به فعالیت های اقتصادی خود در اتریش ادامه دادند.
    خوانساری گفت: ایرانی ها در اتریش فعالیت تجاری و اقتصادی خوبی دارند به طوری که یکی از شرکت های ایرانی در سال 2013 جایزه برترین شرکت تجاری را در این کشور کسب کرد.
    رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ایران نیز در منطقه از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است و در چهار راه غرب و شرق و شمال و جنوب با 80 میلیون جمعیت تحصیلکرده یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه است.
    به گفته وی در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه در دوران بی ثباتی قرار دارند، اما هرگونه سرمایه گذاری در ایران می تواند در توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی اتریش و ایران تاثیرگذار باشد.
    خوانساری گفت: وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و ذخایر بزرگ معدنی درایران می تواند زمینه های خوبی را برای همکاری شرکت های دو کشور به وجود آورد و در زمینه گردشگری نیز ایران با چندین هزار سال تمدن و یک میلیون آثار تاریخی می تواند زمینه های مناسبی را بین دو کشور فراهم کند.
    وی افزود: صنایع ایران با توجه به تحریم های ظالمانه نیازمند تکنولوژی و سرمایه گذاری های جدیدی است ، به طوری که ما باید سالیانه 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم.
    رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاوزی تهران گفت: شرکت های ایرانی می توانند با مشارکت شرکت های اتریشی تکنولوژی و سرمایه آنها را به ایران منتقل کنند و این نشان می دهد دو طرف دارای زمینه های مناسب همکاری هستند.
    خوانساری تاکید کرد: اتاق تهران با 15 هزار نفر عضو آمادگی دارد شرایط لازم را برای همکاری های شرکت های ایرانی و اتریشی فراهم کند تا بنگاه های متوسط در این تشکل خصوصی بتوانند از سرمایه گذاری اتریشی ها در ایران استفاده کنند.
    وی مسائل و مشکلات بانکی، طولانی شدن صدور مجوز صادرات از سه هفته تا سه ماه در اتریش را از موانع مهم توسعه همکاری های دو کشور برشمرد و اعلام کرد برای رفع این موانع آماده همکاری با شرکت های اتریشی هستیم.
    ناصر ریاحی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به تازگی از رایزنی بانک های «اوبر بانک»، «آستریا»، «ارسته بانک» و «رایفایزن یا آر-زد-بی» اتریش برای ورود به ایران و اقدام موسسه اعتباری « او.کا.ب» این کشور برای بیمه سرمایه‌گذاری شرکت های اتریشی در ایران خبر داد.
    ریاحی گفت: شرکت‌ های اتریشی پس از دریافت بیمه نامه از این موسسه می‌توانند تا صد درصد میزان سرمایه‌گذاری خود از بانک‌های تجاری وام دریافت کنند. هیات اقتصادی 110 نفره بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران در دومین هفته نخست امسال به اتریش رفتند و در همایش اقتصادی دو کشور، سمینار آشنایی با جنبه های مختلف مدیریت و برنامه ریزی شهر وین و نشست تخصصی با مسئولان بانک مرکزی اتریش شرکت کردند.
    طرفین همچنین هشت یادداشت تفاهم همکاری به ارزش بیش از دو میلیارد یورو امضا کردند.
    اتریش کشوری محصور در خشکی در شرق اروپای مرکزی است و با کشورهای چک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلواکی، اسلونی و سوئیس هم مرز است.
    این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی در مقام بیست و هفتم دنیا قرار دارد و حدود 28 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از ارزش افزوده بخش صنعت حاصل می شود. در این بخش، بیشترین سهم به ترتیب به تولید فلزات پایه و مصنوعات فلزی، ماشین آلات صنعتی، غذایی، آشامیدنی و دخانیات، تجهیزات حمل و نقل، تولید کاغذ و محصولات کاغذی و تولید تجهیزات الکتریکی تعلق دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها