عصر خودرو

کاهش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز دوشنبه در اولین روز معاملاتی هفته، همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روند کاهشی یافت.

کاهش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با سقوط قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز دوشنبه با کاهش 0.78درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 49 واحد کاهش، به 6 هزار 260 واحد رسید.
    کاهش قابل توجه سهام های غول معدنی آنگلوآمریکن و شرکت فروشگاه های زنجیره ای 'بی اچ پی'، از جمله علل کاهش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن بوده است.
    پوند انگلیس نیز عصر روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا با 0.56 درصد افزایش، در مقابل 1.4489 دلار و همچنین با 0.06 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.2856 یورو معامله شد.
    هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز دوشنبه در بازار لندن، با 1.3 درصد کاهش به 44.53 دلار رسید.
    قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.
    هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح 27.10 دلار، به پایین ترین حد در طی 20 سال گذشته رسیده بود تاکنون نزدیک به 50درصد رشد کرده است.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با 1.09 درصد کاهش، به 42.64 دلار رسید.
    گفته می شود اعلام افزایش ذخایر نفت خام آمریکا از جمله علل کاهش بهای نفت خام در بازار های جهانی بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها