عصر خودرو

پیش بینی آرامکو برای افزایش قیمت نفت

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی نفت «آرامکو» عربستان سعودی گفت: این شرکت پیش بینی می کند که قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی بهبود یابد.

پیش بینی آرامکو برای افزایش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «امین الناصر» در عین حال تاکید کرد که عربستان تقاضای مصرف کنندگان نفت را همچنان برآورده خواهد کرد.
    اظهارت وی در حالی است که شاهزاده «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان سعودی روز دوشنبه از طرح بلند پروازانه ای در باره اصلاحات گسترده اقتصادی موسوم به «چشم انداز 2030» با هدف قطع وابستگی عربستان به نفت و تبدیل این کشور به قطب سرمایه گذاری جهانی خبرداد.
    کاهش قیمت نفت طی دو سال گذشته به کشورهای بزرگ تولید کننده خسارت های زیادی وارد کرده و شرکت آرامکو معتقد است که روند کاهش قیمت ها روبه به پایان است.
    مدیر عامل آرامکو به رویترز گفت، امیدوارم تا پایان سال قیمت ها افزایش یابد زیرا قیمت های کنونی نفت در طولانی مدت قابل دوام نیست.
    وی افزود: میزان عرضه و تقاضا اواخر سال میلادی تغییر را آغاز خواهد کرد.
    الناصر ماه ژانویه گذشته نیز در اظهاراتی مشابه گفته بود که قیمت های پایین در حد 30 دلار برای هر بشکه نفت قابل دوام نیست و قیمت ها در آینده نزدیک، به 100 دلار خواهد رسید.
    وی در پاسخ به این پرسش که آیا آرامکو قصد افزایش تولید را دارد گفت، میزان تولید همچنان 12میلیون بشکه در روز است و شرکت تقاضای مازاد را همواره پاسخگو خواهد بود.
    از سوی دیگر این در حالی است که عربستان سعودی در نظر دارد در راستای ترمیم زیربنای اقتصادی خود، پنج درصد از شرکت بزرگ نفتی آرامکو را در بورس این کشور به فروش برساند.
    به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان بدون اشاره به زمان فروش این مقدار از سهام شرکت نفتی آرامکو، فروش پنج درصد از سهام شرکت نفتی آرامکو را تحولی بزرگ در اقتصاد عربستان دانست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها