عصر خودرو

طراح دوران «پسانفت» عربستان کیست؟

عصر بازار- برنامه پسانفت که به تایید شورای وزیران عربستان سعودی و شخص پادشاه رسید قرار است وابستگی ۹۰ درصدی دومین تولید‌کننده بزرگ نفت در جهان را به این ماده استراتژیک کم کند.

طراح دوران «پسانفت» عربستان کیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، محمد بن سلمان، ٣١ ساله، قائم مقام ولیعهد، وزیر دفاع عربستان و رییس شورای اقتصادی و توسعه‌ای عربستان که جوان‌ترین عضو کابینه این کشور محسوب می‌شود، از جزییات این برنامه در گفت‌وگو با بلومبرگ پرده برداشته است.

    این برنامه که به تایید شورای وزیران عربستان سعودی و شخص پادشاه رسید قرار است وابستگی 90 درصدی دومین تولید‌کننده بزرگ نفت در جهان را به این ماده استراتژیک کم کند. محمد بن سلمان، فرزند پادشاه کنونی عربستان است، مردی که از ابتدای سال 2015 تاکنون، در سن 80 سالگی بر تخت پادشاهی آل‌سعود تکیه زد و عنوان هفتمین پادشاه سعودی را از آن خود کرد. او بیست‌وپنجمین فرزند عبدالعزیز آل‌سعود از همسرش حصه و با پنج پادشاه پیش از خود برادر است.

    سلمان بن عبدالعزیز، برخلاف برادرش، عبدالله، دیدگاه مثبتی نسبت به اصلاحات، ولو در ظاهر، ندارد و معتقد است که دموکراسی و حاکمیت مردم چندان مناسب جامعه محافظه‌کار عربستان نیست، می‌گفتند قصد دارد اصلاحاتی را که عبدالله درزمینه سیاسی و اجتماعی در این کشور آغاز کرد با ملاحظه‌کاری بیشتری پیش بگیرد. وی در عمل نشان داد که ترجیح می‌دهد تغییر از درهای اقتصاد وابسته به سیاست کشورش عبور کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها