عصر خودرو

نماینده اندونزی در اوپک:

فریز نفت در سطح ۴۵ دلار فوریت ندارد

عصر بازار- نماینده اندونزی در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: قیمت ۴۵ دلار برای هر بشکه نفت، قیمت بدی نیست و اگر قیمت در این سطح باقی بماند، فریز تولید فوریت ندارد.

فریز نفت در سطح ۴۵ دلار فوریت ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، با وجود شکست نشست دوحه برخی کشورهای اوپکی و غیراوپکی برای جلوگیری از افزایش پیدا نکردن سطح تولید که هفدهم آوریل (بیست و نهم فروردین) برگزار شد، قیمت های نفت با وجود برخی نوسان ها در مجموع روند صعودی خود را تاکنون حفظ کرده است.
    قیمت نفت برنت دریای شمال در قراردادهایی که تاریخ اعتبار آنها در ماه آوریل منقضی می شود، در ساعت 07:52 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 36 درصد کاهش نسبت به روز پیش به 44 دلار و 75 سنت رسید.
    نماینده اندونزی در هیات عامل اوپک امروز (دوشنبه) در حاشیه یک نشست نفتی در «ابوظبی» پایتخت امارات، به رویترز گفت: قیمت نفت اکنون 45 دلار در هر بشکه است و چندان بد نیست. اگر این نرخ در همین سطح باقی بماند به فریز تولید نیازی نیست و این اقدام ضرورت فوری ندارد.
    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به همراه شماری از تولید کنندگان غیراوپک بویژه روسیه، بیست و نهم فروردین در پایتخت قطر گرد هم آمدند تا در مورد فریز تولید در سطح تولید ماه ژانویه (دی) گذشته تصمیم بگیرند.
    این گفت و گوها شکست خورد زیرا عربستان سعودی در لحظه آخر نشست، شرط کرد فقط در صورتی طرح فریز را اجرا می کند که ایران از این سطح حمایت کند.
    ایران به دلیل اینکه قصد دارد پس از لغو تحریم ها تولید خود را افزایش دهد، از طرح فریز نفتی حمایت نکرد و نماینده ای به این نشست نفرستاد.
    بر اساس این گزارش، شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها