عصر خودرو

کاهش قیمت نفت موجب سقوط بازارهای سهام جهانی شد

عصر بازار- در پی کاهش قیمت نفت خام و تقویت ارزش ین، قیمت سهام در آسیا و اروپا با کاهش مواجه شد؛ اتفاقی که منعکس‌کننده احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از نشست این هفته بانک‌های مرکزی در ژاپن و آمریکا بوده است.

کاهش قیمت نفت موجب سقوط بازارهای سهام جهانی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص MSCI آسیا پاسیفیک به افت روز جمعه خود ادامه داد،‌ در حالی که شاخص استاکس اروپا برای سومین روز متوالی کاهش یافته و شاخص بازار آتی آمریکا نیز سقوط کرد. پس از سقوط روز جمعه ین به پایین‌ترین سطح خود از سال 2014،‌ در معاملات امروز این واحدپولی بهترین عملکرد را در میان ارزهای اصلی از آن خود کرد و وون کره‌جنوبی بازهم افت ارزش داشت.

    قیمت مس و نفت خام نیز برای نخستین بار در یک هفته اخیر با کاهش مواجه شد به طوری که هر تن مس در بازار لندن افتی 0.6 درصدی را به ثبت رساند. در بازار فلزات دیگر نیز آلومینیوم 0.3 درصد افت کرده و قلع 1.1 درصد افت قیمت داشته است.

    در پی بهبود آمار اقتصادی و کاهش انتظار برای تسهیلات پولی،‌ نرخ بهره چین به بالاترین سطح 10 ماه اخیر خود رسید.

    در حالی که انتظار می‌رود فدرال‌رزرو از افزایش هزینه‌های استقراضی در روز چهارشنبه صرف‌نظر کند، سرمایه‌گذاران بر این عقیده‌اند که این هزینه‌ها افزایش خواهد یافت. نتیجه نشست بانک مرکزی ژاپن در ادامه امروز اعلام شده و اکثر اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که محرک‌های پولی موجب رشد دومین اقتصاد بزرگ آسیا خواهد شد. آمریکا و منطقه یورو نیز نخستین گزراش رشد اقتصادی سه ماهه خودر را در این هفته منتشر خواهند کرد.

    برنارد آو، تحلیلگر بازار در سنگاپور اعلام کرد: «‌فعالان بازار به دنبال محرک‌های جدیدی برای ریسک‌پذیری در این هفته هستند. با دسته‌ عظیمی از آمار اقتصادی و نشست دو بانک مرکزی بزرگ، ما با کمبود محرک مواجه نخواهیم بود.»

    آمار دقیق فروش مسکن آمریکا در ماه مارس امروز منتشر خواهد شد و شاخص‌های جو حاکم بر کسب‌وکار در آلمان و بریتانیا نیز مشخص می‌شود. همچنین عربستان نیز در نظر دارد تا بعد از افت شدید قیمت نفت در دو سال گذشته طرح تنوع بخشیدن به اقتصاد خود را کلید بزند. بازارهای مالی در استرالیا و نیوزلند نیز به دلیل تعطیلات روز آنزاک بسته خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها