عصر خودرو

رییس پژوهشگاه نفت اعلام کرد

اجرای ۹۵درصد پروژه‌های صنعت نفت با رویکرد متقاضی‌محور

عصر بازار- رییس پژوهشگاه صنعت نفت از تصویب برنامه استراتژیک ده ساله این پژوهشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه‌ها ۹۵ درصد از پروژه‌های اجرا شده در این پژوهشگاه متقاضی محور بوده است.

اجرای ۹۵درصد پروژه‌های صنعت نفت با رویکرد متقاضی‌محور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا کاتوزیان در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه‌های اجرایی شده در پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین وظایف پژوهشگاه صنعت نفت پاسخگویی به نیازهای صنعت بوده است که بر این اساس فعالیتهای این پژوهشگاه با رویکرد متقاضی‌محور تعریف شده است.

    وی خاطرنشان کرد: بر اساس این رویکرد پروژه‌هایی که تا کنون اجرایی شده‌اند، 95 درصد با رویکرد پژوهشگاه متقاضی محور بوده که عمده متقاضیان پروژه‌های ما نیز از بخش‌های صنعتی بوده‌اند.

    کاتوزیان از تدوین راهبرد 10 ساله و برنامه استراتژیک برای این پژوهشگاه خبر داد و یادآور شد: این برنامه استراتژیک به تصویب هیات امنای پژوهشگاه رسیده که شامل برنامه‌های راهبردی در حوزه‌های بالادستی، پایین دستی و محیط زیست و انرژی است.

    رییس پژوهشگاه صنعت نفت، توسعه فناوری با رویکرد تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی را از جمله مهمترین برنامه راهبردی این پژوهشگاه ذکر کرد و ادامه داد: برای این منظور شرکتهای دانش‌بنیان در پژوهشگاه نفت ایجاد شده است و پژوهشگاه صنعت نفت نیز با این شرکتهای دانش‌بنیان و سایر شرکتهای دیگر در جهت تجاری سازی دستاوردها همکاری دارد.

    کاتوزیان اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف تغییراتی در ساختار پژوهشگاه انجام شد؛ به گونه‌ای که برای چابک سازی، بخش ستادی پژوهشگاه کوچک شد، ضمن آن که بخش‌های تحقیقاتی، پژوهشی، آزمایشگاهی و بخش‌های مطالعاتی تقویت شدند.

    رییس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر این که این پژوهشگاه از شرایط ایده‌آل دور است، ابراز امیدواری کرد که این پژوهشگاه با هدف‌گذاری‌های تعیین شده به نقطه ایده‌آل دست یابد.

    کاتوزیان با اشاره به مهمترین فعالیتهای انجام شده در پژوهشگاه در دو سال اخیر یادآور شد: قراردادهای پژوهشی این پژوهشگاه در سال 92 حدود 100 میلیارد تومان و تعداد آن 31 قرارداد بوده است.

    وی با بیان این که تعداد قراردادهای منعقد شده در سال 93 نسبت به سال 92، 62 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تعداد پروژ‌ه‌های انجام شده در سال 93 نسبت به سال 92 از 31 قرارداد به 62 قرارداد رسیده است.

    کاتوزیان با بیان این که تعداد قراردادهای منعقد شده در سال 94، 14 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: به طور کلی حجم مالی قراردادها دو برابر شده است و از لحاظ تعداد پروژه‌ها نیز سه برابر رشد داشته‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها