عصر خودرو

شنبه ۱۵ مرداد؛

بورس هفته سوم مردادماه را سبزپوش آغاز کرد

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، ۱۵ مردادماه) با ۱۱ ‌هزار و ۵۶۳ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی قرار گرفت.

بورس هفته سوم مردادماه را سبزپوش آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با 6 هزار و 88 واحد افزایش به 390 هزار و 143 واحد و شاخص قیمت با سه هار و 648 واحد رشد به 233 هزار و 826 واحد رسید.

    شاخص بازار اول، 9 هزار و 713 واحد و شاخص بازار دوم 19 هزار و 551 واحد افزایش را ثبت کردند.

    امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و 13 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 29 هزار و 430 میلیارد ریال معامله شد.

    همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و 154 واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و 113 واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و 29 واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با 947 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 688 واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با 593 واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

    همچنین پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با 528 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 448 واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با 361 واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با 356 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 314 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پتروشیمی فناوران (شفن)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک ملت (وبملت) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 382 میلیون و 550 هزار برگه سهم به ارزش 2 هزار و 550 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 188 واحد افزایش داشت و به 19 هزار و 50 واحد رسید.

    در این بازار چهار میلیارد و 731 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 155 هزار و 903 نوبت بود.

    نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، بهمن دیزل (خدیزل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پویا زرکان آق دره (فزر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و فرابورس ایران (فرابورس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

    همچنین پالایش نفت لاوان (شاوان)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، کلر پارس (کلر)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) و بیمه سامان (بساما) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو