عصر خودرو

گزارش آماری معاملات گواهی سپرده در هفته دوم مرداد

زعفران پیشتاز معاملات گواهی سپرده شد

عصر بازار- بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۱۴ مرداد شاهد دست به دست شدن ۱۸ میلیون و ٧٣ هزار اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ٨۰٧ میلیارد تومان بود. در این میان، زعفران از لحاظ حجم و ارزش سایر دارایی ها، با اختلاف فراوان در مقام نخست ایستاد و جایگاه نخست را حفظ کرد.

زعفران پیشتاز معاملات گواهی سپرده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته دوم مرداد، ١٨ میلیون و ٢٢5 هزار و 6٢4 ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش ٨۰٧ میلیارد و ٣6٩ میلیون تومان شد. این درحالی است که ارزش معاملات هفته منتهی به ٧ مرداد بیش از ٨٢٣ میلیارد و 55۰ میلیون تومان برای ٢٣ میلیون و 5١٩ هزار و ١5٩ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

    در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ١۰ میلیون و ٧٢5 هزار و 4 اوراق گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بیش از 45٧ میلیارد و 56١ میلیون تومان صدرنشین شد و با کسب سهم 5٩ درصدی در ارزش معاملات و سهم 5٧ درصدی در حجم معاملات، جایگاه نخست را حفظ کرد.

    با هم مرور کنیم: جزییات معاملات هفتگی بازار فیزیکی در هفته دوم مرداد
    سیمان با ثبت معامله 5 میلیون و ٣١ هزار گواهی سپرده رتبه دوم را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ٣ میلیارد و ٨6٢ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ٢٨ درصد بود و از لحاظ حجم (پس از زعفران) در جایگاه دوم ایستاد.

    در هفته نخست مرداد، ٢ میلیون و ٧٣ هزار و ١۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ٣١٢ میلیارد و ٨٨ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه رتبه سوم را در حجم و رتبه دوم را در ارزش معاملات از آن خود کرد. سهم طلا از حجم کل معاملات ١١ درصد و از ارزش کل معاملات ٣٩ درصد برآورد شد.

    ارزش معاملات ٣٩6 هزار و ٣٨6 گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ٣٣ میلیارد و ٨4٢ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از زعفران و سکه به نام خود کند. این دارایی پایه سهم 4 درصدی را از ارزش کل معاملات از آن خود کرده بود.

    در بازار گواهی سپرده کالایی بر مبنای سه دارایی نخود، زیره سبز و پسته در هفته قبل در مجموع ١٣4 قرارداد دست به دست شد که ارزش نزدیک ١6 میلیون و 5١5 هزار تومان را به ثبت رساند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو