عصر خودرو

۹۵ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده متعلق به خرداد ماه است

عصر بازار- طبق آمار طی سه ماهه ابتدایی امسال بالغ بر سه میلیون و ۲۱۶ هزار تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای مقاطع تخت فولادی و شمش فولاد اکثرا کاهشی رقم خورده و تنها در مقاطع تخت و شمش فولادی، صادرات بیشتر شده است؛ ضمن اینکه برخلاف آنکه طی دوماهه ابتدایی، صادرات آهن اسفنجی صفر بوده اما در آمار سه ماهه صادرات ۹۵ هزار تنی ثبت شده که مربوط به خرداد ماه است.

۹۵ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده متعلق به خرداد ماه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران قرار گرفت، طی سه ماهه نخست امسال 102 هزار تن مقاطع تخت فولادی صادر شده است که نسبت به 89 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

    پس از آن در بهار امسال، یک میلیون و 903 هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شده است که به نسبت یک میلیون و 618 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال 1400، افزایش 18 درصدی داشته و بیشترین میزان صادرات فولادی‌ها به لحاظ وزنی و درصد افزایش ثبت کرده است. 

    در مقابل مجموع مقاطع طویل، محصولات فولادی و آهن اسفنجی صادر شده در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال 1400 کاهش داشته است. کل مقاطع طویل فولادی صادر شده در سه ماهه امسال به 507 هزار تن رسیده که نسبت به 784 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، 35 درصد افت داشته است.

    همچنین میزان صادرات محصولات فولادی در مدت مذکور سال جاری برابر 609 هزار تن ثبت شده که در مقایسه با 873 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کمتر است.

    در نهایت آهن اسفنجی نیز با افت 70 درصدی صادرات در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 95 هزار تن رسیده است. در سه ماهه نخست سال گذشته 321 هزار تن صادرات آهن اسفنجی ثبت شده است. باتوجه به اینکه ظرف فروردین و اردیبهشت ماه صادرات آهن اسفنجی نداشتیم، بنابراین کل حجم صادرات این محصول مربوط به خرداد ماه است.

    برچسب ها