عصر خودرو

رئیس کل سابق بانک مرکزی:

۷.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی ایران اوراق قرضه دلاری است

عصر بازار- رئیس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه ۷.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی به اوراق قرضه دلاری تبدیل شد، گفت: بخشی از ذخایر تبدیل شد، اما بخشی از اوراق دلاری تحریم شد.

۷.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی ایران اوراق قرضه دلاری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی در برنامه پایش دیشب  در پاسخ به این سوال که در دوره مدیریت چه کسی اوراق آمریکایی خریداری شد، اظهار داشت: این اوراق در دوران ما هم بلوکه بود.

    وی با بیان اینکه همیشه ذخایر بانک مرکزی در بانک‌های مختلف و به اشکال مختلف نگهداری می‌شد، افزود: از زمانی که آمریکا اعلام کرد تحریم دلار را اعمال کند، بانک مرکزی تلاش کرد هرچه دارایی به شکل دلار یا اوراق و ذخایر ارزی با واحد دلار داشت را به واحدهای دیگر ارزی تبدیل کند تا از دستبرد آمریکا مصون بماند.

    رئیس کل سابق بانک مرکزی تصریح کرد: بخشی از این کار انجام شد ولی بخشی از ذخایر و اوراق دلاری تحریم شد؛ بانک مرکزی بخشی از آن را آزاد کرد و بخش دیگری هم در تحریم آمریکا ماند.

    وی با بیان اینکه اینکه ذخایر اوراق دلاری 7.5 میلیارد دلار است، گفت: به هر حال به جای (کی بود، کی بود من نبودم) همه باید دست به دست همه دهیم تا این ذخیره ارزی بانک مرکزی کشور را آزاد کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها