عصر خودرو

بلومبرگ:

افزایش صادرات نفت ایران سریع تر از انتظار است

عصر بازار- پایگاه خبری بلومبرگ (Bloomberg) آمریکا اعلام کرد: صادرات نفت ایران خیلی سریع تر از آنچه تحلیلگران در ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۲ بهمن) پیش بینی می کردند، در حال افزایش است. شروع لغو تحریم های علیه ایران از ۲۶ دی ماه ۹۴ اعلام شد.

افزایش صادرات نفت ایران سریع تر از انتظار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جمهوری اسلامی ایران در نیمه نخست آوریل (نیمه دوم فروردین) بیش از دو میلیون بشکه در روز نفت خام صادر کرد و این آمار به استناد گزارش کشتی هایی است که در پایانه های صادراتی ایران بارگیری کرده اند.

    ماه مارس (11 اسفند تا 12 فروردین) ایران یک میلیون و 450 هزار بشکه در روز نفت صادر کرده بود و این رقم صادرات میعانات گازی که نوعی نفت سبک است که از میدان های گازی به دست می آید،شامل نمی شود.
    برآورد می شود که حجم نفت پالایش شده در ایران که روزانه حدود یک میلیون و 600 هزار بشکه است و با افزودن آمار صادرات، احتمال می رود در مجموع روزانه سه میلیون و 600 هزار بشکه تولید نفت خام ایران باشد.
    بلومبرگ و 6 سازمانی که اوپک از آمار آنها به عنوان منابع خبری برای برآورد تولید اعضای خود استفاده می کند، مشاهده کردند که تولید نفت ایران در نیمه نخست 2012 کاهش پیدا کرده بود، زیرا خریداران پیش از تشدید تحریم ها، خرید خود از ایران را کاهش داده بودند.
    آمار رسمی که ایران به اوپک ارائه داده، نشان می دهد که تولید نفت جمهوری اسلامی در طول سال 2012 و بخش زیادی از سال 2013 در حدود سه میلیون و 700 هزار بشکه در روز بود.
    بر اساس این گزارش، اطلاعات منتشر شده توسط منابع خبری نشان می دهد که ایران اکنون سه میلیون و 500 هزار بشکه در روز نفت خام تولید می کند و این آمار گویای آن است که ایران ظرف سه ماه میزان تولید خود را به سطح پیش از تحریم رسانده است .
    تحلیگران براین باور بودند که چنانچه احیای تولید نفت خام و رساندن آن به سطح پیش از تحریم توسط ایران صورت گیرد، یک سال زمان نیاز داشت تا این مهم تحقق پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها