عصر خودرو

وزیر نفت پاکستان به تهران سفر می کند

عصر بازار- رئیس شرکت ملی گاز پاکستان از برنامه سفر هیات عالی وزارت نفت و منابع طبیعی این کشور به ریاست 'شاهد خاقان عباسی' وزیر نفت پاکستان به تهران در ماه آتی میلادی با هدف رایزنی درخصوص قرارداد خط لوله گاز خبر داد.

وزیر نفت پاکستان به تهران سفر می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'مبین صولت' روز دوشنبه گفت: این سفر بنا به دعوت رسمی وزارت نفت ایران انجام می شود. وزارت نفت ایران پس از سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، از طرف پاکستانی دعوت کرده است تا برای انجام گفت و گوهایی درباره قرارداد خط لوله گاز میان دو کشور، به تهران سفر کند.
    وی با بیان اینکه زمان این سفر هنوز نهایی نشده است، گفت که احتمالا این سفر اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد) انجام خواهد شد.
    مبین صولت گفت: پیش از سفر هیات عالی وزارت نفت پاکستان به تهران، یک کارگروه متشکل از کارشناسان برای فراهم کردن مقدمات سفر، عازم تهران خواهد شد.
    رئیس شرکت ملی گاز پاکستان نسبت به سفر آتی هیات وزارت نفت این کشور به ایران و پیشرفت در روند اجرای قرارداد خط لوله گاز ایران-پاکستان ابراز خوش بینی کرد.
    شاهد خاقان عباسی اسفند ماه گذشته و حدود یک ماه پیش از سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به اسلام آباد، در یکی از جلسات علنی مجلس ملی این کشور گفته بود که اسلام آباد پیشنهادهایی برای 'اصلاح برخی بندهای قرارداد خط لوله گاز' به تهران داده است و منتظر پاسخ تهران به این پیشنهاد است.
    دولت پاکستان، طبق قرارداد با ایران، باید 16 ماه پیش (تا پایان سال 2014) به تمام تعهدات خود عمل می کرد و خط لوله را در خاک خود احداث و تکمیل می کرد اما با وجود اینکه 16 ماه از پایان ضرب الاجل این قرارداد می گذرد، پاکستان هنوز هیچ گونه اقدام عملی در این خصوص انجام نداده است.
    اسلام آباد تا پیش از این، تحریم ها را برای عمل نکردن به تعهداتش بهانه قرار می داد اما اکنون که تحریم ها لغو شده است، طرف پاکستانی تا به امروز، آنگونه که باید، گام های جدی و عملی به سمت اجرای این قرارداد برنداشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها