عصر خودرو

۹ توصیه یک مدیر باسابقه ایتالیایی به ایران در یک جدول

معرفی ابزارهای جدید برای جذب سرمایه‌های خارجی

عصر بازار- یک مدیر باسابقه ایتالیایی توافق‌های دوجانبه را یکی از مهمترین چارچوب‌های جذب و تشویق سرمایه‌گذارهای بین‌المللی ذکر و به سیاستگذاران ایرانی برای جذب سرمایه خارجی توصیه‌هایی کرد.

معرفی ابزارهای جدید برای جذب سرمایه‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌آندرا گلدشتاین، مدیر عامل شرکت نومیزما،‌ از شرکت‌های برجسته مشاور اقتصادی در بولونیای ایتالیا و معاون پیشین اسکاپ در سخنرانی علمی خود با عنوان«سرمایه‌گذاری بین‌المللی و ظهور بنگاه‌های چندملیتی از اقتصادهای در حال ظهور»، تأثیر سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را از نظر دسترسی به بازارهای بین‌المللی، مشارکت در زنجیره جهانی ارزش و اشتغالزایی مثبت ارزیابی کرد و گفت: علت کاهش سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی این است که برخی حمایت‌ها و پویایی‌ها در این حوزه کاهش یافته و علاوه بر این، عمده سرمایه‌گذاری‌ها به‌صورت مستقیم و در بخش خدمات صورت گرفته است.

    آن طور که روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گزارش داده، گلدشتاین با اشاره به نقش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در روند جهانی‌شدن اظهار کرد: تغییرات در 20 سال اخیر نشان‌دهنده روند افزایشی جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در گسترش جهانی‌شدن است. اگرچه این روند پس از بحران مالی 2007 میلادی کاهش یافت، اما مجدداً به مسیر صعودی خود بازگشته است.

    وی بهبود محیط سرمایه‌گذاری را مهمترین گزینه برای بذل توجه سیاست‌گذاران عنوان کرد و افزود: سیاست‌گذاران باید توجه داشته باشند که جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یکی از اجزای مهم و راهبردی توسعه ملی است.

    بر اساس این گزارش، همچنین وی توافق‌های دوجانبه را یکی از مهمترین چارچوب‌های جذب و تشویق سرمایه‌گذارهای بین‌المللی ذکر و علت استقبال سرمایه‌گذاران به توافق‌نامه‌های دوجانبه را رهایی از الزامات اجرایی، نقل‌وانتقال سرمایه، رفتارهای عادلانه، حل‌وفصل سریع‌تر دعاوی و امکان دریافت غرامت درخصوص سلب مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم عنوان کرد.

    9 توصیه این مدیر ایتالیایی برای جذب سرمایه در ایران را در جدول زیر مشاهده کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها