عصر خودرو

در سال ۹۴ به ثبت رسید؛

رشد ۷۴۰درصدی ارزش معاملات تالار انزلی

عصر بازار- ارزش ریالی کالا های عرضه شده در تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالا در منطقه آزاد انزلی که در سال ۹۳ صورت گرفت، ۸۵ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال بود، این در حالی است که این رقم در سال ۹۴ افزون بر ۷۲۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بالغ شده است.

رشد ۷۴۰درصدی ارزش معاملات تالار انزلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سجاد جلیلی مدیر واحد کالایی شرکت کارگزاری آگاه با اعلام خبر رشد 740 درصدی ارزش ریالی کالاهای عرضه شده در سال گذشته نسبت به سال 93، اظهار داشت: ارزش ریالی کالا های عرضه شده در تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالا در منطقه آزاد انزلی که در سال 93 صورت گرفت، 85 میلیارد و 715 میلیون ریال بود، این در حالی است که این رقم در سال 94 افزون بر 720 میلیارد و 50 میلیون ریال بالغ شده است.

    مدیر واحد کالایی شرکت کارگزاری آگاه درخصوص تنوع کالاهای عرضه شده در تالار معاملات گفت: در سال 93 تنوع کالایی عرضه و معامله شده در این تالار 10 نوع محصول بوده که این تعداد در سال 94 به 15 محصول افزایش یافت که بیانگر رشد 50 درصدی می باشد.

    این فعال بورس کالای ایران به بیان مزایای منطقه آزاد انزلی برای فعالان بورس اشاره کرد و افزود: دارا بودن مزایا و معافیت های قانونی ویژه نسبت به فعالان اقتصادی در سرزمین اصلی، عدم پرداخت مبلغ ضمانت توسط خریداران و فروشندگان جهت معامله در منطقه، اثرات شفافیت سازی بازار آهن آلات کشور در منطقه، وجود مزیت های جغرافیایی منطقه آزاد انزلی برای همکاری با کشورهای حاشیه دریای خزر، وجود بندر انزلی و مجتمع بندری در حال ساخت کاسپین به عنوان مبادی ورود و خروج کالا و در نهایت تلاش های موثر منطقه آزاد انزلی در رونق فعالیت های بازرگانی کشور، مهمترین مزیتهای انجام معامله در بورس کالای این منطقه است.

    جلیلی انجام کلیه معاملات محصولات اعم از کشاورزی، صنعتی و پتروشیمی از طریق سامانه TTS (سامانه جامع معاملاتی محصولات) را یکی از اهداف شرکت بورس کالای ایران در سال 95 اعلام و آن را از جمله مهمترین برنامه های سال جاری تالار بورس کالای منطقه آزاد انزلی بیان داشت و افزود: براساس این طرح تمامی محصولاتی که قبلاً از طریق تالار فیزیکی در تهران مدیریت و انجام می شد از طریق کلیه شعب کارگزاری ها در استان هایی که این سیستم جامع معاملاتی را دارند نیز صورت می پذیرد و وجود چنین نحوه انجام معاملات باعث حضور خریداران در تالار معاملات منطقه و تماس مستقیم و اعمال نظر تجار در رابطه با قیمت دادن و کنترل نحوه خرید می گردد.

    مدیر واحد کالایی شرکت کارگزاری بورس کالای منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: با توجه به فرآهم شدن شرایط تسهیل در معاملات تالار انزلی، شاهد رونق معاملات خرید و فروش محصولات برای تولیدکنندگان و واردکنندگان و همچنین برای خریداران خواهیم شد که در کنار وجود مزایای قانونی موجود در این منطقه، زمینه افزایش عرضه محصولات از سوی واردکنندگان و تولیدکنندگان در تالار انزلی مهیا می گردد.

    وی یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت بورس کالای ایران در سال 95 را عملیاتی نمودن موضوع معاملات کالا مبتنی بر اوراق بهادار عنوان نمود و بیان کرد: از آنجا که انبار های موجود در منطقه آزاد انزلی توسط بورس کالای ایران مورد بازرسی و تایید قرار گرفته می توان از معاملات گواهی سپرده کالایی، از طریق قابلیت ها و امتیازات قانونی این منطقه جهت رونق معاملات استفاده نمود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها