عصر خودرو

تامین منابع مالی صنایع کوچک گیلان از طریق فرابورس

عصر بازار- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از تامین منابع مالی صنایع کوچک استان از طریق بازار سرمایه فرا بورس خبر داد.

تامین منابع مالی صنایع کوچک گیلان از طریق فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، طهمورث لاهوتی اشکوری افزود: در این بازار شرکتهای متقاضی در فرابورس ایران پذیرفته شده و علاوه بر برخورداری از تمامی مزایا در بازار سرمایه ، مشمول مزایای ویژه این بازار نیز می شوند .
    وی درباره تامین مالی صنایع کوچک از طریق فرابورس و اهمیت آن اظهار کرد: با توجه به اینکه تا کنون امکان تامین مالی صنایع کوچک از طریق بازار سرمایه در کشور فراهم نبوده است ، در یک سال گذشته تلاش بسیار زیادی توسط این معاونت برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی در بازار فرابورس انجام شد ، که نتیجه آن ایجاد بازار صنایع کوچک و متوسط در فرابورس است.
    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان درباره نقش بازار شرکتهای کوچک و متوسط و جایگاه فرابورس ایران گفت : فرابورس ایران به عنوان دومین بورس اوراق بهادار رسمی کشور به منظور تسریع در فرایند پیاده سازی و تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ، بازاری ویژه به منظور فراهم نمودن دسترسی عموم بنگاه های اقتصادی کشور به ویژه شرکتهای کوچک و متوسط و شرکتهای دانش بنیان به بازار سرمایه طراحی کرده است .
    وی تصریح کرد: : در این بازار شرکتهای متقاضی ، پس از اخذ شرایط مورد نظر ، در فرابورس ایران پذیرفته شده و علاوه بر برخورداری از تمامی مزایای شرکتهای پذیرفته شده در بازار سرمایه ، مشمول مزایای ویژه این بازار نیز می شوند.
    لاهوتی اشکوری خاطرنشان کرد: با توجه به اهداف استراتژیک بازار سرمایه در خصوص کمک به تامین مالی بنگاه های اقتصادی ، ساده ترین شرایط برای ورود شرکتها در نظر گرفته شده است .
    وی یادآورشد: سهولت و سرعت پذیرش ، معرفی شرکت به آحاد جامعه ، تامین مالی ، برخورداری از معافیت مالیاتی ، امکان توثیق سهام ، شفافیت اطلاعاتی ، سهولت ارتقاء به بازارهای بالاتر از جمله مزایای شرکتهای کوچک و متوسط برای بنگاه های پذیرفته شده است .
    وی یادآورشد: صاحبان صنایع جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان مراجعه کنند.
    33 شهرک و نواحی صنعتی مصوب در استان وجود دارد که حدود 700 واحد بهره بردار در آنها فعال است.
    با این تعداد واحد بهره بردار در شهر ک ها و نواحی صنعتی استان برای حدود هشت هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و حدود چهار هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها