عصر خودرو

تحلیلگران شرکت کرنر استون اعلام کردند:

نفت ۸۵ دلاری تا پایان ۲۰۱۶

عصر بازار- در حالی که ناظران بازار نسبت به عرضه بیش از تقاضا هشدار می‌دهند، به نظر می‌رسد این عرضه مازاد در هیچ‌جا یافت نمی‌شود.

نفت ۸۵ دلاری تا پایان ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، تحلیلگران شرکت کرنر استون اعلام کردند میزان تقاضای نفت در سال‌های آینده در اغلب اندازه‌گیری‌ها دست‌کم گرفته شده‌اند. مایک روتمن اعلام کرد: «حتی در سه‌ماهه گذشته، میزان تقاضای جهانی نفت یک میلیون بشکه در روز بیشتر از پیش‌بینی ها بوده است.«

    وی با اعلام اینکه در سال جاری تقاضای نفت 1.8 میلیون بشکه‌ در روز افزایش یافته و عرضه غیراوپکی نیز 800 هزار بشکه کاهش خواهد یافت، افزود: اوپک راهی جز پر کردن این حفره 2.6 میلیون بشکه‌ای ندارد.

    از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه آوریل خود تاکید کرد رشد در تقاضای جهانی نفت در حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. آژانس اعلام کرد عرضه جهانی نفت در ماه مارس با افتی 0.3 میلیون بشکه‌ای به 96.1 میلیون بشکه در روز رسیده است. آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اعلام کرد که تولیدات خارج از اوپک در سال جاری بیش از پیش‌بینی‌های قبلی کاهش خواهد داشت.

    در همین راستا، روتمن پیش بینی کرد که قیمت هر بشکه نفت برنت در انتهای سال به 85 دلار برسد. در حالی که قیمت‌ها هم‌اکنون در مرز 45 دلار به سر می‌برد، آمار شرکت جنسکیپ نشان می‌دهد که موجودی نفت خام بیش از 840 هزار بشکه افزایش داشته که خبر از افت بیشتر قیمت نفت می‌دهد.

    روتمن اظهار داشت: «در حال حاضر تنها دو قیمت واقعی موضوع بحث است: قیمتی که عرضه را از بین‌ می‌برد و قیمتی که تقاضا را نابود خواهد کرد. در این میان، تولیدکنندگان در تلاش برای مبارزه یا دفاع هستند، پس زمانی که عربستانی‌ها به قیمت اشاره می‌کنند، در مورد چیزی صحبت می‌کنند که برای بودجه آنها بسیار حیاتی خواهد بود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها