عصر خودرو

آرامش در معاملات برق بورس انرژی

عصر بازار- معاملات هفته پنجم سلف موازی برق در سال ۱۳۹۵ با ثبات قیمت و حجم معاملات مواجه بود.

آرامش در معاملات برق بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، معاملات سلف موازی برق در هفته پنجم سال جاری پس از 1.6 درصد افزایش قیمت در روز ابتدایی هفته با میانگین قیمت 320 هزار ریال بار پایه در هر روز معامله شد.
    گفتنی است معاملات سلف موازی استاندارد برق، قراردادی است که در بازار مشتقه معامله می شود و براساس آن مقدار معینی از دارایی پایه براساس مشخصات قرارداد سلف موازی استاندارد به فروش می‌رسد. وجه قرارداد مذکور باید در هنگام معامله و طبق زمانبندی تعیین شده در مشخصات قرارداد پرداخت و دارایی پایه در سررسید تحویل شود. در طول دورۀ معاملاتی قرارداد، خریداران می‌توانند به فروش قرارداد سلف موازی استاندارد به میزان خریداری شده به شخص دیگری اقدام نمایند. این دو قرارداد ازهم مستقل هستند و فروشنده به استناد گواهی سلف موازی استاندارد، خریدار را به فروشنده اولیه  جهت تحویل فیزیکی حواله می‌دهد. در این حالت پذیرندۀ حواله مسئولیت مراجعه به فروشنده اولیه را پذیرفته و حق رجوع به فروشنده در معامله ثانویه را ندارد.


    معاملات سلف موازی برق در هفته پنجم سال 1395:

     

    در روز شنبه 28/01/95در بازار برق بورس انرژی 1 مگاوات مورد معامله قرار گرفت و میانگین قیمتی در این روز به رقم 320.000 رسید که نسبت به روز قبا 1.6 افزایش قیمت را نشان می دهد..
    یکشنبه29/01/95 در این روز در  بازار برق بورس انرژی 1 مگاوات مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته بدون تغییر بوده. میانگین وزنی قیمت بدون تغییر نسبته روز قبل به عدد 320.000 رسید.
    سایر روز های معاملاتی هفته پنج نیز مشابه روز 29 فروردین ماه است.
    همچنین مقایسه معاملات سلف موازی استاندارد هفته پنجم فروردین سال جاری و سال گذشته نشان می دهد که از میزان نوسانات قیمتی کاسته شده است. اما حجم معاملات با کاهش مواجه شده است.

    معاملات سلف موازی برق در هفته پنجم سال1394:
     

     

    معاملات سلف موازی برق در هفته ششم سال1394:

     

    منبع: کارگزاری سهم آشنا

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها