عصر خودرو

ابراز تمایل آلمان برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و راهی ایران

عصر بازار- نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و راهی ایران ابراز تمایل کرد و گفت: شرکت‌ تویی آلمان می‌تواند به نیاز بخش هوایی ایران پاسخ سریع و کوتاه‌مدت دهد. همچنین علاقه‌مندیم خط هوایی مستقیم از تهران به هانوفر برقرار شود.

ابراز تمایل آلمان برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و راهی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، ستفان وایل نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان و هیأت همراه به وزارت راه و شهرسازی آمد و با دکتر عباس آخوندی دیدار کرد.

    وی با بیان اینکه پس از توافق برجام مرحله جدیدی از روابط بین ایران و آلمان آغاز شده است٬ گفت: ایده‌ها٬ برنامه‌ها و حوزه‌های مشترک کاری بسیاری به ویژه در بخش اقتصادی و علمی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد.

    نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان یادآور شد: در بخش هوایی دو موضوع برای ما حائز اهمیت است. نخست اینکه شرکت‌ تویی آلمان می‌تواند سریع به نیاز بخش هوایی ایران پاسخ دهد و دوم اینکه یک خط هوایی مستقیم از تهران به مرکز ایالت نیدرزاکسن یعنی شهر هانوفر برقرار شود.

    وی با تأکید بر اینکه گفتگوها نباید بیش از حد به درازا بکشد و باید نتیجه عملی آن برای دو ملت ملموس باشد٬ یادآور شد: از اینکه گفتگوها سریع‌تر به نتیجه برسد بسیار خوشحال خواهم شد.

    استفان وایل با بیان اینکه در خصوص ورود فولکس واگن به بازار خودروی ایران مطالعاتی در حال انجام است گفت: این موضوع با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران مورد بررسی قرار گرفته و موضوع نوسازی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها موضوعی جدید است که باید در این خصوص نیز مطالعه و تصمیم‌گیری شود.

    وی با یادآوری اینکه فولکس واگن یک شرکت بزرگ بین المللی است که دارای بخش‌های مختلف و متفاوتی است افزود: امیدوارم در افزایش مراودات بین ایران و آلمان همکاری‌های مدنظر محقق شود.

    این مقام آلمانی درباره جایگاه ایالت نیدرزاکسن از نظر GDP در آلمان گفت: این ایالت در بحث خودرو و کشاورزی بسیار قوی و از لحاظ انرژی نیز به ایالت اول آلمان در حال تبدیل شدن است. ایالت نیدرزاکسن در مجموع از نظر اقتصادی بین 16 ایالت آلمان مقام چهارم را دارد.

    وی درباره فعالیت این ایالت در حوزه ساختمان توضیح داد: ایالت نیدرزاکسن در حوزه راهسازی قوی‌تر است تا ساختمان. البته در حوزه ساختمان تقاضا به دلیل موضوع مهاجران بیشتر شده است و شرکت‌های ساختمان‌سازی مشغله بسیار فراوانی در این روزها دارند به همین دلیل در این حوزه نیز می‌توان با ایران همکاری انجام داد.

    وی پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران به ویژه پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را برای سرمایه‌گذاری مناسب ارزیابی و اظهار کرد: این پروژه‌ها پروژه بزرگی است که قابلیت حضور سرمایه‌گذاران در آن‌ وجود دارد.

    در ادامه این دیدار نماینده یکی از شرکت‌های بزرگ راهسازی آلمانی با بیان اینکه سالهاست در ایران فعالیت راهسازی انجام می‌دهد گفت: ما در دنیا در زمینه ساخت آزادراهها بسیار شناخته شده هستیم و در سالهای گذشته در آسیای میانه، ازبکستان، گرجستان، قرقیزستان، جاده های بسیاری را احداث کردیم و هدف ما از ورود به بازار ایران این است که یک شریک مناسب برای راهسازی پیدا کنیم.

    مدیرعامل شرکت پاپن بورگ آلمان از کیفیت کار بالای شرکت متبوع خود در آسیای میانه سخن گفت و افزود: ما فقط قصد فروش ماشین‌آلات خود را نداریم بلکه قصد مشارکت و فعالیت در پروژه های ایران را داریم. برای موضوع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایران باید با بانک‌های آلمانی مذاکره شود و ما با ارتباطی که با بانک‌های آلمان داریم می‌توانیم علاوه بر مشارکت در پروژه‌ها شرایط سرمایه‌گذاری با آنها را نیز هموار کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها