عصر خودرو

گامی بزرگ در رشد کیفیت صنعت خودرو

جهش کیفی محصولات ایران خودرو با گارانتی و خدمات ویژه

عصر بازار- ممکن است شما هم شنیده باشید که خودرو صفر کیلومتر برخی مشتریان در روزهای اول با مشکلات فنی در بخش موتور و گیربکس مواجه شده است و این مساله نشان از عدم توجه به کیفی سازی قوای محرکه خودروها در صنعت خودرو کشور دارد.

جهش کیفی محصولات ایران خودرو با گارانتی و خدمات ویژه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، ایران خودرو در حرکتی متمایز و در راستای جهش کیفیت محصولات به تازگی اقدام به تعریف پروژه های متعدد در زمینه تولید قوای محرکه شامل گیربکس و موتور خودروها کرده که در نتیجه آن طرحی شجاعانه در ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به مشتریان متولد شده است.

     ایران خودرو این طرح را با تارا در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک از ابتدای تیرماه استارت زده و بر اساس آن در صورت بروز هرگونه مشکل در بخش موتور و گیربکس این خودرو ها طی ضمانت 6ماه یا 10 هزار کیلومتر طرح های جبرانی متعدد و همچنین ارائه خدمات بدون نوبت و به صورت ویژه برای مشتریان در نظر گرفته می شود. ایران خودرو به واسطه ارتقاء ماشین الات تولید قوای محرکه و همچنین تعریف بیش از 279 پروژه کیفی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حوزه کیفیت اقدام به معرفی چنین طرحی کرده که در حقیقت تعهد سنگینی را در قبال مشتریان بوجود می آورد و گام بزرگی در حوزه کیفیت در صنعت خودرو ایران به حساب می آید که طی دو دهه گذشته هیچ گاه با این جدیت دنبال نشده بود.

    ارائه گارانتی مجزا روی قوای محرکه محصولات معمولا از سوی خودروسازان معتبر روی خودروهای کلاس پریمیوم و بالاتر ارائه می شود و این طرح حساس و پیچیده با فرایندی نسبتا دشوار می تواند نقطه عطفی در کیفی سازی خودروهای تولیدی کشور باشد.

    مطمئنا ایران خودرو با اعتماد به پروژ های کیفی سازی تعریف شده چنین طرحی را آغاز کرده و از این پس با مقایسه کیفی محصولات تولیدی پس از تیرماه می توان به این حقیقت دست یافت که آیا طرح ایران خودرو در زمینه افزایش کیفیت خودروهای تولیدی بخصوص در بخش قوای محرکه موفقیت آمیز بوده است یا خیر ؟

    لازم به ذکر است که بر اساس الزامات جدید، تمامی محصولات ایران خودرو با مدل 1401 با گارانتی سه سال یا 60 هزار کیلومتر عرضه می شوند و گارانتی 6ماه یا 10 هزار کیلومتر روی قوای محرکه موضوعی مجزا از گارانتی با خدمات جبرانی متفاوت و مزیای جدید است. بدون شک اگر ایران خودرو این طرح را به صورت شعاری و بدون توجه به شاخصه عملی آن آغاز کرده باشد، نمود آن در بخش خدمات پس از فروش مشخص خواهد شد و هزینه زیادی در این بخش روی دست ایران خودرو خواهد گذاشت لذا با توجه به جدیت در اجرای نظام کیفی جدید این گروه خودروسازی می توان دریافت که تحول کیفیت این بار در عمل و به واقع آغاز شده و به زودی پس از تارا برای دیگر محصولات بخصوص محصولاتی از پیشرانه های بهبود یافته و گیربکس های جدید استفاده می کنند نیز اعلام خواهد شد.

    برچسب ها