عصر خودرو

رشد ۳۹ درصدی تجارت ایران و ترکیه از ابتدای ۲۰۲۲؛

صادرات ایران به ترکیه ۵۷ درصد افزایش یافت

عصر بازار- اداره آمار ترکیه از رشد ۳۹ درصدی تجارت ایران و ترکیه در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد تراز تجاری دو کشور در این مدت ۳۳۰ میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

صادرات ایران به ترکیه ۵۷ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اداره آمار ترکیه اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 39 درصدی مواجه شده و به 2 میلیارد و 742 میلیون دلار رسیده است.

    مبادلات تجاری ایران و ترکیه در پنج ماهه نخست سال قبل 1 میلیارد و 975 میلیون دلار اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا می 2022 با رشد 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 1 میلیارد و 206 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل 996 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

    واردات ترکیه از ایران در پنج ماهه نخست امسال نیز رشد قابل توجه 57 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا می سال قبل 979 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به یک میلیارد و 536 میلیون دلار افزایش یافته است.

    بر این اساس تراز تجاری ایران با ترکیه در این مدت به میزان 330 میلیون دلار به نفع ایران بوده است.

    بر اساس این گزارش در پنجمین ماه سال جاری میلادی 262 میلیون دلار کالا از ترکیه به ایران صادر و 304 میلیون دلار کالا از ایران وارد این کشور شده است. ایران هفدهمین مقصد صادراتی و نوزدهمین منبع واردات ترکیه در ماه می 2021 شناخته شده است.

    در 12 ماهه سال میلادی گذشته تجارت ایران و ترکیه با رشد 53 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به 5 میلیارد و 594 میلیون دلار رسیده بود.

    برچسب ها