عصر خودرو

حل مشکل بانکی و استفاده از دلار در کشتیرانی ایران

احیای خط کشتیرانی خلیج فارس تا آمریکای لاتین

عصر بازار- مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حل شدن مشکل دلار و سیستم‌های بانکی پس از برجام خبر داد و گفت: دنبال احیای خط کشتیرانی از خلیج فارس به کشورهای آمریکای لاتین هستیم.

احیای خط کشتیرانی خلیج فارس تا آمریکای لاتین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم اعزام دانشجویان جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پس از اجرای برجام چه تغییر و تحولاتی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایجاد شده، اظهار داشت: در دوران تحریم قراردادهای ساخت کشتی با چند کشور خارجی داشتیم که معطل ماند با آنکه پیش‌پرداخت‌ها انجام شده بود که اکنون باید این قراردادها را زنده کنیم.

    وی همچنین از برطرف شدن مشکلات بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی پس از اجرای برجام خبرداد و افزود: رتبه‌بندی کشتی‌ها نیز یکی دیگر از مسائلی است که در این مدت حل شده چرا که اگر کشتی‌ها رتبه‌بندی نشوند، نمی‌توانند در بنادر مهم دنیا رفت و آمد کنند.

    سعیدی همچنین از راه‌اندازی خطوط کشتیرانی به اروپا خبرداد و گفت: نزدیک به 7 سال بود که خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به اروپا قطع شده بود، ولی اکنون خطوط به هامبورگ، آنت‌ورپ و جنووا در ایتالیا و اسپانیا به طور دائمی برقرار شده است.

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین از احیای خط دیگری از خلیج فارس به کشورهایی همچون برزیل، آرژانتین و اروگوئه خبرداد و اظهار داشت: با برقراری این خطوط صادرات و واردات از کشورهای آمریکای لاتین هزینه کمتری انجام خواهد شد.

    وی به این نکته هم اشاره کرد که در دوران تحریم، محصولات پتروشیمی که باید به اروپا صادر می‌شد به ترکیه رفته و از آنها صادرات مجدد می‌شد، اما اکنون این محصولات به طور مستقیم از طریق کشتیهای ایرانی صادر می‌شود که ارزش افزوده بالاتری دارد و بسیاری از هزینه‌هایی که از طریق ترکیه انجام می‌شد، حذف شده است.

    به گفته سعیدی سالانه 40 میلیارد دلار محصولاتی مانند پلیمر، اوره، آمونیاک و پلی‌اتیلن صادر می‌شود.

    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین درمورد احیای ساخت کشتی در کشور گفت: باید به 3 موضوع قیمت، کیفیت و زمان ساخت و تحویل توجه کنیم، چرا که اکنون شرکت‌های دنیا تکنولوژی‌های بسیار به روزی دارند و اگر ما تمام این موارد را هم رعایت کنیم، باید ببینیم آیا می‌توانیم مشتری در بازار داشته باشیم یا خیر.

    وی با تاکید بر اینکه اکنون از زمان سفارش کشتی تا تحویل در شرکت‌های بزرگ ساخت کشتی دنیا 2 سال زمان می‌برد، تصریح کرد: باید به گونه‌ای حرکت کنیم که این زمان به حداقل برسد.

    حل مشکلات بانکی و برقراری سیستم دلار یکی دیگر از خبرهای مهمی بود که سعیدی به آن اشاره کرد و گفت: طی این چند ماه و اجرایی شدن برجام در این زمینه دیگر مشکلی نداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها