عصر خودرو

وزیر نیرو مطرح کرد:

پیشنهاد برقی ایران به آفریقای جنوبی

آماده ساخت شبکه‌های برق هستیم

عصر بازار- وزیر نیرو با بیان اینکه سطح همکاری تجاری ایران و آفریقای جنوبی رضایت‌بخش نیست، گفت: سازندگان ایرانی آماده اجرای شبکه‌هایی تا ظرفیت ۴۰۰ کیلولت انتقال برق در آفریقای جنوبی هستند.

پیشنهاد برقی ایران به آفریقای جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمید چیت‌چیان در حاشیه گفتگو با «تینا جومت پترسون» وزیر انرژی آفریقای جنوبی با بیان اینکه همکاری‌های دو کشور آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی می‌تواند اثرات مثبت در هر دو کشور و سایر کشورها داشته باشد، گفت: تاکنون بیش از 12 اجلاس مشترک بین ایران و آفریقای جنوبی برگزار شده و بیش از 80 سند همکاری بین دو کشور امضا شده است، ولی حجم کنونی تجارت بین دو کشور رضایت بخش نیست.

    وزیر نیرو افزود: ایران و آفریقای جنوبی می‌توانند شرکای تجاری بزرگی برای یکدیگر باشند و زمینه‌های همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد که با دیدار رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از ایران، نقاط عطف این همکاری‌ها ایجاد شده و همکاری‌ها می‌توانند از سرعت بیشتری برخوردار شوند.

    این عضو کابینه دولت با بیان اینکه نکته تبدیل یادداشت تفاهم به روابط تجاری بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: آنچه که می‌تواند در زندگی مردم دو کشور تاثیرگذار باشد، گسترش همکاری‌های تجاری است که بایستی شکل بگیرد.

    وزیر نیرو با پیشنهاد اینکه کارگروهی در حوزه صنعت برق و انرژی تشکیل شود تا در حوزه همکاری‌های صنعتی، برق و انرژی به روند پیشبرد کارها کمک کند، اظهار داشت: هم اکنون در آفریقای جنوبی و ایران توانمندی‌هایی وجود دارد که می‌تواند مکمل همکاری‌های دو کشور باشد.

    این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌های بخش خصوصی ایران تبیین کرد: توانمندی ساخت توربین‌های گازی، بخاری و ژنراتورهای مختلف در شرکت های ایرانی وجود دارد که می‌تواند در اختیار آفریقای جنوبی قرار گیرد.

    چیت‌چیان با بیان اینکه تمامی تجهیزات شبکه‌های انتقال و توزیع و پست‌های انتقال و توزیع تا ظرفیت 400 کیلوولت در داخل ایران ساخته می‌شود و در شبکه‌های برق کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: سازندگان ایرانی آمادگی دارند تا نسبت به سرمایه‌گذاری و ساخت تجهیزات برق تا ظرفیت 400 کیلوولت در آفریقای جنوبی مشارکت کنند.

    وی در خصوص نیروگاه‌های بادی نیز با بیان اینکه در زمان حاضر توربین‌های بادی با ظرفیت 660 کیلووات و 2.5 مگاوات در داخل ایران ساخته می‌شود، گفت: در صورت نیاز آمادگی داریم نیازهای شما را در این زمینه نیز تأمین کنیم.

    وزیر نیرو در خصوص پنل‌های فتوولتائیک نیز با بیان اینکه این پنل‌ها در حال حاضر در داخل کشور ساخته می‌شود، تصریح کرد: در تلاش هستیم ضمن ارتقای کیفیت پنل‌های تولید داخل، راندمان این پنل‌ها را به راندمان پنل‌های اروپایی برسانیم.

    چیت چیان با بیان اینکه در حال حاضر مشغول ساخت اولین واحد 5 مگاواتی نیروگاه زمین گرمایی در استان اردبیل هستیم، گفت: تجهیزات این نیروگاه از ایتالیا خریداری شده است، ولی توانمندی تکنولوژی اکتشاف انرژی زمین گرمایی و حفر چاه‌های آن تماماً ایرانی بوده و در صورت نیاز حاضر هستیم در این زمینه نیز با آفریقای جنوبی همکاری داشته باشیم.

    این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه، اخیراً شبکه‌های برق کشور به سامانه‌های هوشمند تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: در صورت نیاز می‌توانیم در این زمینه با آفریقای جنوبی همکاری نمائیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها