عصر خودرو

با واگذاری ۵ درصد سهام انجام می‌شود؛

عرضه اولیه «فرود» در راه فرابورس

عصر بازار- ۵ درصد از سهام شرکت فولاد شاهرود روز سه‌شنبه ۵ تیر ماه به روش حراج، عرضه اولیه می‌شود.

عرضه اولیه «فرود» در راه فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری 135 میلیون سهم از سهام شرکت فولاد شاهرود با نماد معاملاتی «فرود1» به روش حراج در روز سه‌شنبه، 14 تیر ماه خبر داد.

    براساس این اطلاعیه، 5 درصد از سهام «فرود1» با قیمت مبنای 3 هزار و 200 ریالی هر سهم، و حداکثر سهمیه 6 میلیون و 750 هزار سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود.

    مشاور عرضه، شرکت کارگزاری ستاره جنوب و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه امید معرفی شده است.

    همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان به عنوان بازارگردان معرفی شده است.

    یادآور می‌شود، به استناد تبصره 4 ماده 34 دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکانپذیر خواهد بود.

    همچنین بر اساس ماده 6 مکرر 3 دستورالعمل مورد اشاره «پنجاه درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا 90 روز پس از تاریخ عرضه اولیه» امکان عرضه نخواهد داشت.

    شایان ذکر است، به گفته مدیرعامل فولاد شاهرود در نشست خبری یک دیدار یک عرضه ویژه معرفی «فرود»، در حال حاضر دو شرکت بزرگ صنعت فولاد (فولاد غدیر ایرانیان و صنعتی معدنی چادرملو) حدود 90 درصد سهام کارخانه «فرود» را در اختیار دارد و در این شرایط از نظر تأمین مواد اولیه و نقدینگی مشکلی وجود ندارد. همچنین، با حمایت سهامداران عمده، پروژه‌های فولاد شاهرود بدون معطلی برای تأمین مالی پیش می‌رود و تا این لحظه مشکلی در تأمین مالی برای اجرای پروژه‌ها وجود نداشت است.

    همچنین، در این نشست، شهاب نجفیان، کارشناس ارزش‌گذاری نوآوران امین با ارائه توضیحاتی در خصوص سه روش ارزش‌گذاری فرود عنوان کرد: ارزش شرکت بر اساس روش P/E معادل 558 میلیارد تومان و قیمت هر سهم 206 تومان است. بر اساس روش FCFE، ارزش شرکت 1176 میلیارد تومان و هر سهم 435 تومان است.

    نجفیان در تشریح نتایج روش NAV گفت: ارزش شرکت در این روش 1418 میلیارد تومان و قیمت هر سهم 525 تومان برآورد شد. ارزش شرکت در روش میانگین نیز 929 میلیارد تومان و قیمت هر سهم در میانگین 342 تومان شده است.

    این کارشناس ارزش‌گذاری نوآوران امین در ادامه به پیش‌فرض‌های ارزش‌گذاری پرداخته و اظهار کرد: در روش P/E سود 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 1400 مورد استفاده قرار گرفته است. نرخ دلار در ارزش‌گذاری 27 هزار و 600 تومان و نرخ رشد دلار 20 درصد لحاظ شده است. نرخ تورم برای بازه 1402-1401 معادل 32 درصد و بعد از این دوره زمانی 20 درصد در نظر گرفته شده است.

    به گزارش سنا، مجموعه فولاد شاهرود در سال 1380 با سهامداری 10 شرکت فرعی تأسیس و در سال 1386 خط تولید راه‌اندازی شد. این مجموعه برای راه‌اندازی خط تولید ذوب از سال 92 با شرکت غدیر ایرانیان و پس ‌از آن با صنعتی معدنی چادرملو مشارکت کرد. در ابتدای سال 87 فاز یک فولادسازی شرکت با ظرفیت 100 هزار تن راه‌اندازی شد، با پیگیری‌های بعدی فاز دو هم در بهمن‌ماه 1400 راه‌اندازی شد. به‌این‌ترتیب در حال حاضر 200 هزار تن ذوب القایی و 200 هزار تن میلگرد در این مجموعه تولید می‌شود.

    سهامداران عمده این مجموعه، آهن فولاد غدیر ایرانیان با 53.6 درصد سهام، چادرملو 34.6 درصد سهام و سایر سهامداران که مردم ساکن شاهرود هستند، حدود 10.6 درصد از سهامداران عمده شرکت را تشکیل می‌دهند. باقی سهام نیز در اختیار شرکت‌های شمال شرق شاهرود، موسسه فرهنگی عمرانی شاهرود، سیمان شاهرود و جام امید البرز است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو