عصر خودرو

جایگاه دوم ایران در کمترین‌ها

مقایسه قیمت تمام شده تولید نفت کشورها

عصر بازار- وال استریت ژورنال با بررسی قیمت تمام شده تولید نفت کشورها گزارش داد، بیشترین هزینه تولید با ۴۴.۳ دلار مربوط به انگلستان و کمترین مربوط به عربستان با ۸.۹۸ دلار است و ایران با ۹.۰۸ دلار در جایگاه دوم کمترین‌ها قرار گرفته است.

مقایسه قیمت تمام شده تولید نفت کشورها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وال استریت ژورنال طی گزارشی به هزینه‌های تولید نفت خام در کشورها پرداخته و نوشته است در حالی که قیمت نفت به کمترین میزان رسیده کاهش قیمت تولید بسیار ضروری است کشوری که کمترین هزینه تولید را دارد می‌تواند بیشترین درآمد را داشته باشد.

    این گزارش نوشته است شاید دو سال گذشته که قیمت نفت بیش از صد دلار بود قیمت تمام شده یک بشکه نفت خیلی برای کشورها اهمیتی نداشت اما اکنون که قیمت بیش از 60 درصد افت داشته این مؤلفه می‌تواند حیاتی باشد.

    در بخش نخست گزارش وال‌ستریت ژورنال به هزینه تولید یک بشکه نفت در کشورها در بازه زمانی مارس 2016 پرداخته است.

     

    بر اساس این گزارش، قیمت تمام شده تولید در انگلستان بیشترین میزان و در عربستان کمترین است. ایران بعد از عربستان با بشکه‌ای 9 دلار و 8 سنت در جایگاه کمترین‌های قیمت تمام شده تولید قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش عربستان با قیمت تمام شده تولید 8 دلار و 98 سنت کمترین قیمت تمام شده تولید را دارد بعد از آن ایران 9 دلار و 8 سنت در جایگاه دوم و عراق با 10 دلار و 57 سنت در جایگاه سوم قرار گرفته است.

    کشورهای روسیه، اندونزی به ترتیب با قیمت تمام شده تولید 19 دلار و 21 سنت و 19 دلار و 71 سنت در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته است. در این میان تولید غیرنفت شیل آمریکا قیمت تمام شده تولید 20 دلار و 99 سنت را داراست. در کشور نروژ برای تولید یک بشکه نفت خام 21 دلار و 31 سنت هزینه می‌شود.

    در این گزارش تأکید شده است، برای تولید یک بشکه نفت شیل در آمریکا 23 دلار و 35 سنت هزینه می‌شود. این در حالی است که بیش از این قیمت تمام شده این نوع نفت به بیش از 40 دلار رسیده بود و با به روز کردن روش‌ها و سیستم‌های تولید در این کشور قیمت تمام شده در سالهای گذشته کاهش یافته است.

    قیمت تمام شده تولید نفت در کانادا 26 دلار و 64 سنت، ونزوئلا 27 دلار و 62 سنت، نیجریه 28 دلار و 99 سنت، برزیل 34 دلار و 99 سنت و بیشترین قیمت تمام شده تولید مربوط به کشور انگلستان با 44 دلار و 33 سنت است.

    در گزارش وال‌استریت همچنین هزینه‌های حمل نیز بررسی شده است که در این میان باز کمترین میزان هزینه حمل است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها