عصر خودرو

بررسی بازار طلا در فروردین ماه

طلا از گرمی ۱۰۲ هزار تومان کوتاه نیامد

عصر بازار- قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در نخستین ماه سال جدید ۴۰۰۰ تومان،‌ مثقال طلا ۱۶ هزار تومان و طلای جهانی حدود ۴۰ دلار در نوسان بود.

طلا از گرمی ۱۰۲ هزار تومان کوتاه نیامد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر گرم طلای 18 عیار در فروردین امسال 102 تا 106 هزار تومان فروخته شد. در دهه اول این ماه، طلای گرمی حدود 102 تا 103 هزار تومان معامله شد. در ادامه و تا نیمه ماه، قیمت این نوع طلا با روند افزایشی به حدود 104 هزار تومان رسید.

    در روزهای بعد نیز حرکت صعودی طلای 18 عیار ادامه یافت و در روز 23 فروردین به حداکثر قیمت خود در این ماه رسید و 106 هزار تومان فروخته شد. در روزهای پایانی ماه، طلای 18 عیار با کاهش نسبی روبرو شد و حدود 105 هزار تومان داد و ستد شد.

    همچنین هر مثقال طلا در نخستین ماه سال جدید 16 هزار تومان نوسان پیدا کرد. این نوع طلا در روزهای ابتدایی فروردین بین 445 تا حدود 449 هزار تومان در نوسان بود.

    در ادامه قیمت هر مثقال طلا با روند افزایشی مواجه شد و در نیمه ماه به حدود 453 هزار تومان رسید. در روزهای بعد نیز افزایش نرخ مثقال طلا ادامه داشت و روز 23 فروردین قیمت این نوع طلا به حدود 461 هزار تومان رسید.

    در روزهای پایانی فروردین قیمت مثقال طلا معکوس شد؛ به طوری که در آخرین روز ماه روی 455 هزار تومان ایستاد.

    اما هر اونس جهانی طلا در ماه گذشته با نوسان حدود 40 دلاری مواجه شد. در ابتدای فروردین طلای جهانی بین 1217 دلا و 1222 دلار قیمت داشت اما در روزهای بعد این نوع طلا فراز و فرود‌های بیشتری پیدا کرد.

    سیزدهم فروردین ماه هر اونس طلا در بازار جهانی 1233 دلار عرضه شد و با ادامه نوسانات در روزهای بعد این نوع طلا تا 1241 دلار هم معامله شد و در نهایت و در روزهای پایانی ماه به 1234 دلار کاهش یافت.

    از سوی دیگر طلای جهانی با جهش 16 درصدی قیمت در سه ماهه نخست سال 2016 برابر با فصل زمستان گذشته، رکورد بهترین عملکرد سه ماهه از سال 1986 تاکنون را شکست.

    مهم‌ترین دلایل نوسان قیمت طلا ادامه ابهام درباره آینده اقتصاد جهان و البته اقتصادهای عمده است. اما نوسان تنها مختص به طلا نبوده است. بازارهای سهام هم در اولین فصل سال 2016 با نوسان‌های زیادی همراه بودند، ‌امری که به رشد طلا کمک کرد.

    همزمان افت بهای نفت خام هم نگرانی‌های بورسی را تشدید کرد؛ گرچه رشد بازارهای سهام و طلای سیاه از کف، به افت طلا در اواخر فصل کمک کرد، نوسان این بازارها ادامه دارد. همزمان تصمیم‌های بانک‌های مرکزی اقتصادهای عمده هم به‌شدت کانون توجه بود. از سوی دیگر برخی تحلیل‌گران مهم‌ترین دلیل رشد طلا در فصل اول 2016 را تحت فشار بودن بازارهای سهام در این مدت عنوان می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها