عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد:

امکان جذب ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نفت

عصر بازار- صالحی گفت: استراتژی ما در قراردادهای جدید نفتی برندسازی و جبران عقب ماندگی ۱۰ ساله صنعت نفت است.

امکان جذب ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا صالحی نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درباره میزان امکان جذب سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری از سوی صنعت نفت گفت: قطعا صنعت نفت کشورمان امکان جذب این رقم سرمایه گذاری را دارد و به این طریق می‌تواند عقب ماندگی‌های 10 سال گذشته را جبران کند.

    وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه به لحاظ سیاسی موجبات حضور سرمایه گذار خارجی در کشور فراهم شده باید ببینیم که آیا ما برای سرمایه گذاری در ایران و آوردن برندهای بزرگ به ایران در دوران پساتحریم به نقطه‌ای رسیدیم که امنیت اقتصادی فراهم شود یا خیر؟ چرا که سرمایه به جایی که امن است می‌رود و از ناامنی گریزان است.

    صالحی با تاکید براینکه ما باید بحث امنیت اقتصادی را یک بار برای همیشه در کشور حل کنیم، تصریح کرد: پیش نیاز امنیت اقتصادی حل مسائل هسته‌ای و برجام بود که به دنیا ثابت کردیم امکان سرمایه گذاری در ایران فراهم است، بعد از برجام نیز باید از امکانات و ظرفیت‌هایی که بوجود می‌آید بهره برداری کرده و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

    وی یادآور شد: نباید کاری کنیم که نوع نگاه به امنیت اقتصادی در کشورعوض شده و باعث شود سرمایه گذاران بی‌اعتماد شده و در ایران سرمایه گذاری نکنند.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: کشور ما دارای منابع فراوان نفت و گاز است و این ذخایر فرصت‌هایی هستند که می‌توانند موتور تولید را در اقتصاد کشور راه انداخته واز اقتصاد نفتی عبور و تورم را کنترل کنیم که البته لازمه رسیدنبه این اهداف نیز رشد خود این صنعت است.

    وی گفت: اکنون که درهای جهانی بروی کشور ما باز شده باید بازار فراوان برای سرمایه گذاری در داخل و همچنین صادرات غیر نفتی جهت خروج از اقتصاد نفتی رقم بزنیم ضمن اینکه نباید بگذاریم که این دستاورد‌ها آسیب ببیند.

    صالحی ادامه داد: ما اکنون در مقطعی هستیم که می‌توانیم از پسابرجام بیشترین بهره وری را داشته باشیم که مهم‌ترین آن جبران عقب ماندگی اقتصاد طی 10 سال گذشته و حل مشکل بیکاری است.

    وی در ادامه به قراردادهای آی. پی. سی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ما از گذشته عقب ماندگی در بهره‌برداری از منابع زیر زمینی مخصوصا در میادین مشترک داشته‌ایم که باید جبران شود ضمن اینکه باید تلاش کنیم که خودمان صاحب تکنولوژی باشیم.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: ما کشوری هستیم که بیش از 15 میدان مشترک داریم اما هنوز شرکتی مثل پتروناس و گازپروم یا سی. ان. پی. سی نداریم.

    وی گفت: باید در قبال قراردادهایی که می‌بندیم در داخل کشور هم شرکت‌های بزرگی درست کنیم که بتوانند در آینده نزدیک میادین را توسعه دهدند و هرچه اینگونه شرکت‌ها بزرگ‌تر شوند می‌توانند مالیات بیشتری نیز به دولت بدهند تا درآمدهای دولت افزایش یافته و به این طریق از اقتصاد نفتی نیز می‌توانیم خارج شویم.

    صالحی اظهار داشت: ما باید برای بخش خصوصی که طی 10 سال گذشته نحیف و لاغر شده نیز امتیازاتی در نظر بگیریم تا بزرگ شوند به گونه‌ای که در آینده خودمان صاحب شرکت‌های بزرگ نفتی باشیم.

    وی تصریح کرد: اگر امروز که در‌ها باز شده می‌توانیم از حضور برندهای بزرگ نفتی در کشور استفاده کنیم و کاری کنیم که شرکت مشترک با ایران داشته باشند و کنسرسیوم تشکیل دهند و به این طریق منجر به رشد بخش خصوصی و همچنین باعث افزایش امنیت خود شویم تا شاهد تحریم‌های آینده نباشیم.

    نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: استراتژی ما باید آوردن برندهای بزرگ باشد و به این طریق شرکت‌های خودمان را رشد داده و عقب ماندگی 10 ساله نیز جبران می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها