عصر خودرو

رئیس‌جمهور دستور بازنگری داد؛

بازگشایی پرونده واگذاری سرخابی‌ها

عصر بازار- معاون وزیراقتصاد گفت: رئیس جمهور علاقه‌مند به واگذاری سرخابی‌ها بود اما در هیات وزیران اوضاع بر وقف مراد نبود، آنها را ترساندند که با واگذاری، از ظرفیت تماشاگران استفاده سیاسی و ابزاری شود.

بازگشایی پرونده واگذاری سرخابی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در برنامه «متن و حاشیه» شبکه سه سیما با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی وظیفه آماده سازی قیمت گذاری، ‌اخذ مصوبه قیمت از هیات واگذاری و آگهی را دارد، افزود: چنانچه در این انجام وظیفه کوتاهی شده باشد نمره قبولی نمی گیریم اما اگر سازمان وظایف خود را درست انجام داده و بنابه دلایلی تقاضا وجود نداشته است ناموفق شدن را نباید به پای این سازمان گذاشت.

    معاون وزیر اقتصاد گفت:‌ پارسال دو مورد روشن از مقاومت در برابر خصوصی سازی بود که رسانه ای شد البته غیر رسانه ای هم زیاد داریم اما آن دو شامل واگذاری های سرخ آبی ها و واگذاری المهدی هرمزگان بود.

    پوری حسینی افزود: قطعاً شخص رئیس جمهور و هیات وزیران با اصل 44 موافقند اما وقتی به سراغ موردی از زیر مجموعه ای از یک وزارتخانه می رویم بنا به دلایلی شخص وزیر یا معاونین و یا زیر مجموعه آنها مقاومت می کنند البته آنها هم اعلام نمی کنند که مخالف خصوصی سازی هستند اما با رفتار های حرفه ای مانع خصوصی سازی می شوند.

    رئیس سازمان خصوصی سازی به ضرورت حمایت ویژه از خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: باید همه دستگاه های نظارتی، در امر خصوصی سازی فرد یا هیئتی را تعیین کنند و آن را در عمل آزاد بگذارند تا بدون دغدغه کار خود را انجام دهد.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه یکی از شگردهای کهنه مقاومت در برابر خصوصی سازی ارزان فروشی است، افزود:‌ در کشورهایی که خصوصی سازی واقعی انجام شده می دانستند که مقاومت صورت خواهد گرفت از این رو عزمشان را جزم کردند و ساز و کاری ایجاد کردند که اساساً نتوان خصوصی را متهم به ارزان فروشی کرد.

    پوری حسینی گفت:‌ از زمانی که مقاومت در برابر خصوصی سازی تشدید شد می توان فهمید که از همان وقت خصوصی سازی در مسیر درستی قرار گرفته است.

    وی افزود:‌ چنانچه بخواهیم خصوصی سازی انجام شود باید هیات واگذاری به عنوان راس خصوصی سازی شجاعت بیشتری از خود نشان دهد و برای باقی مانده شرکت های دولتی که عموما زیان ده هستند تصمیم قاطعنانه بگیرند.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: البته متاسفانه فضای جامعه به قدری آلوده شده است و مواردی همچون افترا و تهمت زدن آسان شده که هیات واگذاری ابا می کند از اینکه در موضع اتهام قرار بگیرد از این رو باید قدری فضا تلطیف شود و هیات واگذاری نیز با شجاعت بیشتری کار خود را انجام دهد.

    پوری حسینی به ضرورت حمایت ویژه از خصوصی سازی اشارها کرد و گفت:‌ به نظرم باید دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، ‌ مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت روی یک فرد یا هیاتی اجماع کنند و وقتی آن را قبول کردند در عمل آزادش بگذارند تا بدون دغدغه کار خود را انجام دهد.

    وی درباره مقصر عدم واگذاری باشگاه های سرخابی گفت: رئیس جمهور علاقه مند به واگذاری بود اما در هیات وزیران اوضاع بر وقف مراد نبود یعنی آنها را ترساندند که اگر این دو باشگاه واگذار شود از ظرفیت تماشاگر آن استفاده سیاسی و ابزاری می شود و در آن مقطع زمانی مجلس هم پشت دولت نبود از این رو کار انجام نشد.

    رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص این پرونده واگذاری سرخ آبی ها گفت:‌ شنیده ام رئیس جمهور دستور دادند تا مصوبه هیات وزیران بازنگری شود و اگر این دستور عملیاتی شود ما به خانه ای که اردیبهشت سال قبل بودیم برمی گردیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها