عصر خودرو

مدیرعامل بانک دی خبر داد:

نماد بانک دی به زودی باز می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل بانک دی گفت: بانک دی این نوید را به سهامداران می‌دهد که مسیر درستی انتخاب شده و نماد آن به زودی باز خواهد شد.

نماد بانک دی به زودی باز می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری ایبِنا، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی با هدف تصویب صورت‌های مالی سال 1399 یکشنبه 22 خرداد ماه برگزار شد که در حاشیه آن علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ داد.

    برگزاری مجمع بانک دی و فضای عمومی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

    مجمع بانک دی مربوط به اسفند سال 99 است که برگزار نشده بود. با توجه به حمایت‌هایی که از طرف بانک مرکزی، سازمان بورس و فرابورس انجام شد، این نشست با سهامداران برگزار و در جریان آن گزارش حسابرس و بازرس قانونی هم قرائت شد که امیدواریم برگزاری مجمع، امیدواری زیادی بین سهامداران و جامعه هدف بانک دی ایجاد کند.

    چه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده تا ذی نفعان بانک را بیشتر امیدوار کند؟

    عملکرد چند ماهه در مجمع با تلاش شبانه روزی تیم مدیریتی، اعضای هیئت مدیره و مدیران مسئول آن ارائه شد و همین امر منجر به برگزاری مجمع شد.

    به طور کلی اقدامات خوبی صورت گرفته که به عنوان نمونه می‌توان به فعال شدن آموزش کارکنان در بدو ورود برای افزایش آگاهی آنان و استفاده از مدرسان خوب شبکه بانکی در این رابطه اشاره کرد. همچنین دوره‌هایی در جهت ارائه خدمت به جامعه ذینفعان برگزار شد.

    در بحث آسان‌سازی تسهیلات به خصوص تسهیلات خرد هم که سیاست دولت و تاکید بانک مرکزی و مسئولان آن است، دستورالعمل صادر و بانک دی به عنوان یک بانک پیشرو بین بانک‌های خصوصی در این زمینه قدم‌های مثبتی را برداشته است.

    شرایط سهامداران بانک خوب نیست. در مجامع گذشته هم خوب نبوده و حاشیه‌هایی را داشته، برای افزایش رضایت سهامداران چه برنامه‌ای در نظر دارید؟

    بانک دی بیش از یک میلیون سهامدار دارد و با دیگر بانک‌ها از تفاوت‌هایی برخوردار است. علاوه بر این مسئله، بیش از 70 درصد از سهامداران بانک دی را ایثارگر و خانواده‌های شهدا تشکیل می‌دهند که انتظارات و توقعاتی دارند. با برگزاری مجمع بانکی، نوید به سهامداران داده می‌شود که مسیر درستی انتخاب و نماد به زودی باز می‌شود.

    نماد بانک بسته است و نارضایتی بسیاری را فراهم کرده، مشکل کدال و نماد بانک چه تاریخی رفع خواهد شد؟

    بیش از 9 ماه است که نماد بانک بسته است و شاید سوال قبلی هم به حاشیه‌های مربوط به همین مسئله ارتباط داشت. نماد بسته است، سهامداران، به هر حال با نقدینگی خود درگیر این سهام شده‌اند، اما متاسفانه امکان خرید و فروش آن میسر نبود، بنابراین نارضایتی‌هایی به وجود آمده است. وقتی مجمع برگزار می‌شود، در ادامه گزارش یا صورت‌های مالی شش ماه 1400 منتشر و پس از آن به زودی شاهد باز شدن نماد خواهیم بود.

    برای خانواده شهدا و جانبازان هم با توجه به اینکه غالب سهامداران هستند، فکری دارید؟

    بانک دی از آنجا که وابسته به عزیزان ایثارگر و خانواده شهدا است، بسته‌های تسهیلاتی فراهم و ابلاغ کرده که پیش از این هم وجود داشت ولی در سال جدید سهمیه‌ای به بنیاد شهید اعلام و براساس آن این بسته سیاست اعتباری مورد توجه قرار گرفت. به این معنا، سیاست اعتباری از ابتدا خردادماه برای معرفی شده‌های بنیاد شهید تا سقف 100 میلیون تومان با گواهی کسر قسط بدون ضامن به تمام شبکه‌ها اعلام و با معرفی انجام خواهد شد.

    در بخش دیگر بنیاد شهید و ایثارگران صندوقی تحت عنوان صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران دارد. متقاضیان برای کارگاه و طرح‌های خود با معرفی از طرف صندوق و تفاهم نامه‌ای که وجود دارد، به بانک معرفی و کار خود را سروسامان می دهند. کارهای خوبی هم در همین ارتباط تا به امروز به نتیجه رسیده است.

    ساعات کار بانک‌ها هم به خطر محدودیت‌های برق تغییر کرده است. چه برنامه‌ای دارید که کوتاه شدن زمان فعالیت بانک صدمه‌ای به خدمات مردم نزند؟

    بانک دی در چارچوب وظایفی که از طرف کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی دارد، وقتی از طرف دولت مصوبه‌ای ابلاغ می‌شود برای تغییر ساعت کار، در جهت آن دستورالعمل صادر می‌کند. بنابراین از روز شنبه 21 خرداد ماه ساعت حضور کارکنان بانک دی از 7 صبح تا 13:30 بعداز ظهر، ساعت ارائه سرویس هم از 7 صبح تا 13:15 بوده است.

    به طور قطع، به منظور ارائه خدمت تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هیچگونه کوتاهی صورت نگیرد ولی خدمات غیرحضوری هم وجود دارد. به این معنا؛ تمامی مشتریان و مردم که با بانک دی سروکار دارند، می‌توانند از طریق خدمات غیرحضوری و دستگاه‌های ATM امور بانکی خود را انجام دهند.

    برچسب ها