عصر خودرو

در پی ریزش چهار ساله قیمت ها در بازار نفت اتفاق افتاد؛

کاهش ۳۵ درصدی قیمت بنزین در کانادا

عصر بازار- کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت بنزین را در برخی از کشورهای جهان کاهش داد.

کاهش ۳۵ درصدی قیمت بنزین در کانادا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد قیمت بنزین در کانادا طی چهار سال اخیر در اثر سقوط قیمت نفت کاهشی در حدود 35 درصد را تجربه کرده است. این رقم هر چند بسیار کمتر از میزان کاهش قیمت نفت در این دوره زمانی است اما برای شهروندان کانادایی رقمی مهم تلقی می شود.

    قیمت بنزین در کانادا ، چهار سال قبل و پیش از سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی حدود 140 سنت در هر لیتر بوده است که این رقم در حال حاضر به حدود 90 سنت در هر لیتر کاهش یافته است. قیمت بنزین در این کشور مقطوع نیست و این رقم از سوی شرکت های فعال در این حوزه متفاوت است. برخی شرکت های خصوصی برای ایجاد رقابت و جذب مشتریان بیشتر قیمت ها را 2 سنت پایین تر از قیمت های متعارف تعیین می کنند. با توجه به ساختار اقتصادی این کشور و حوزه فعالیت شرکت های دخیل در امر توزیع بنزین، قیمت بنزین روزانه تعیین می شود اما رقم حدودی این ماده سوختی در حال حاضر 90 سنت است که با توجه به تغییرات قیمتی در برخی دوره ها چند سنتی بالاتر یا پایین تر از این رقم می شود.

    کانادا تنها کشوری نیست که در اثر کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی با ارزان تر شدن قیمت فراورده های نفتی روبرو می شود. برخی دیگر از کشورهای غربی نیز در همین دوره زمانی این اتفاق را تجربه کرده اند. دریافت مالیات از بنزین و سایر فراورده های سوختی بخشی از درآمدهای دولت ها در این کشورها را تشکیل می دهد.

    بر اساس این گزارش قیمت بنزین در مقایسه با دستمزدهایی متعارف در کانادا قیمتی ارزان محسوب می شود . هر چند معادل سازی قیمت بنزین با ریال ایرانی نشانگر بالا بودن قیمت خالص است اما قدرت خرید در این کشور بالاتر از ایران محسوب می شود. حداقل دستمزد برای کارگران ساده  کمی بیش از 11 دلار و اندکی کمتر از 12 دلار تعریف شده است . دستمزد متوسط یک معلم در این کشور در حدود 60 هزار دلار کانادا در یک سال است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها