عصر خودرو

برون‌سپاری در شرکت ملی گاز ایران کلید خورد

ایران رتبه سوم تولید گاز در دنیا

عصر بازار- معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران گفت: برون‌سپاری کاملاً در شرکت ملی گاز ایران کلید خورده است، کمیته‌هایی که باید این برون‌سپاری را اجرایی کنند، ایجاد شده و در مجتمع پارس جنوبی مواردی برای برون‌سپاری تعریف شده است.

ایران رتبه سوم تولید گاز در دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عبدالحسین ثمری درباره برون‌سپاری در شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کل نظام و اصل 44 قانون اساسی تصمیم گرفتیم تا فعالیت‌هایی که در بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز است به ویژه بخش‌های عملیاتی را برون‌سپاری کنیم.

    معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: 70 درصد از سبد انرژی را گاز در برمی‌گیرد و با توجه به حساسیت‌هایی که در واحدهای صنعت نفت است یقیناً مصلحت ما نیست که گاز کشور را که در واقع حیات کشور است، به دست بخش خصوصی بسپاریم و حاکمیت در آن دخالتی نداشته باشد اما از آن طرف هم اصل 44 مطرح است لذا ما این تدبیر را به کار بردیم که فعالیت‌هایی که در بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز است مانند تامین آب صنعتی پالایشگاه‌ها، تولید بخار پالایشگاه‌ها و واحدهای جانبی که حساسیت‌های اثرگذار زیادی را در بخش گاز کشور ندارند را برون‌سپاری کنیم تا سازمان‌های ما خلوت شوند و بخش خصوصی نیز با صنعت گاز آشنا شود.

    ثمری عنوان کرد: برون‌سپاری یک اصل است که در سال‌های قبل هم در وزارت نفت بوده اما اجرایی نشده و ما این را در دستور کار قرار دادیم و به عنوان مثال اکنون در عسلویه که فازهای جدید به تولید می‌رسد، برون سپاری نیز در حال اجرا است.

    وی افزود: برون‌سپاری کاملاً در شرکت ملی گاز ایران کلید خورده است، کمیته‌هایی که باید این برون‌سپاری را اجرایی کنند، ایجاد شده و در مجتمع پارس جنوبی مواردی برای برون‌سپاری تعریف شده است.

    معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران درباره برون سپاری به شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی گفت: برون‌سپاری برای شرکت‌های داخلی است اما ممکن است شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی همکاری داشته باشند که این از نظر ما ایرادی ندارد.

    ثمری درباره بومی‌سازی صنعت گاز کشور و توجه به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در گازرسانی همه چیز بومی شده و هیچ دانش و تکنیک خارجی ندارد، ما به وسیله اقلامی که در داخل کشور تولید می‌شود و همچنین شرکت‌هایی که در داخل کشور فعالیت دارند به صورت صد در صد بومی، گازرسانی را انجام می‌دهیم.

    وی اذعان کرد: رویکرد گازرسانی و اثرات توسعه گازی همان اقتصاد مقاومتی است و گاز را جانشین فرآورده می‌کنیم و فرآورده‌ای که با ارزش افزوده به دست می‌آوریم به معنای اقتصاد مقاومتی است.

    معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در منابع گاز در سطح جهان رتبه اول را دارد، اظهار کرد: کشور ما در تولید گاز رتبه سوم را در سطح جهان دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها