عصر خودرو

عربستان بانکداران ارشد جهان را استخدام می‌کند

عصر بازار- صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در حال استخدام بانکداران ارشد جهان برای تبدیل این صندوق به یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های ملی جهان است.

عربستان بانکداران ارشد جهان را استخدام می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، این صندوق که حدود 100 میلیارد دلار سهام در شرکت‌های داخلی عربستان دارد، هم اکنون در حال همکاری با شرکت بین‌المللی کرنفری آمریکا برای استخدام افراد حرفه‌ای برای پست‌هایی مانند بخش دارایی‌های شخصی، بخش سرمایه‌گذاری‌های مسکن، مدیریت ریسک، مدیریت بازار و دیگر پست های مهم این صندوق ملی است.

    بنا به گفته محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان، این کشور در حال آماده‌سازی خود برای دوران افول نفت است و در نظر دارد با گسترش حجم صندوق سرمایه‌گذاری عمومی به حدود دو هزار میلیارد دلار به این هدف خود دست یابد.

    عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد بخش قابل توجهی از سهام شرکت ملی نفت آرامکو را به فروش برساند تا پول حاصل از این فروش را به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی منتقل کند و به طور فنی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری را به منبع درآمد عربستان تبدیل کند.

    هم اکنون صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سهام دولتی موجود در شرکت‌های این کشور را در دست دارد به گونه‌ای که سهام شرکت‌های پتروشیمی و همچنین برخی بانک‌های این کشور در اختیار این شرکت است.

    قرار است پس از عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو در سال 2017 یا 2018 صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان نقش اصلی را در اقتصاد این کشور ایفا کند.

    بنا به گفته یاسر الرمایان دبیرکل این صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، عربستان قصد دارد تا سهم سرمایه‌گذاری خارجی خود را از پنج درصد کنونی به 50 درصد در سال 2020 افزایش دهد.

    در صورتی که حجم سرمایه این صندوق به دو هزار میلیارد دلار افزایش یابد این صندوق می‌تواند بزرگترین شرکت‌های جهان شامل اپل، آلفابت که مالک گوگل است، مایکروسافت و برکشایر هاساوی را که چهار شرکت بزرگ جهان محسوب می‌شوند را خریداری کند.

    با افت قیمت نفت مقامات سعودی اقرار کردند که کسری بودجه این کشور به 98 میلیارد دلار رسید اما سپس صندوق بین‌المللی پول این رقم را 140 میلیارد دلار اعلام کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها