عصر خودرو

مدیرعامل شرکت هواپیمایی بمباردیه کانادا:

توافقنامه راه اندازی ایرلاین اختصاصی قشم و کانادا امضا شد

برجام فرصت مناسبی برای همکاری های صنعتی با ایران فراهم کرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت هواپیمایی بمباردیه (Bombardier) کانادا، گفت: توافق برجام فرصت مناسبی برای همکاری های فراوان صنعتی با ایران فراهم کرده است.

توافقنامه راه اندازی ایرلاین اختصاصی قشم و کانادا امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، «پیر بودوئن» با اشاره به موفقیت ایران در دستیابی به توافق با کشورهای موسوم به 1+5 و برداشته شدن تحریم ها، افزود: امیدواریم راه اندازی ایرلاین اختصاصی در قشم گام مهمی در جهت ادامه همکاری ها باشد.

    وی همچنین علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف منطقه آزاد قشم به ویژه در بخش هواپیمایی اعلام کرد.
    بودوئن همچنین پس از اطلاع از طرح احداث طرح ملی پل خلیج فارس با محوریت پل و ایجاد خط زمینی و ریلی از روی این پل، اظهارعلاقمندی کرد که در این طرح مهم اقتصادی به ویژه ایجاد 120 کیلومتر ریل راه آهن، با منطقه آزاد قشم همکاری داشته باشد.
    به گفته وی بمباردیه قوی ترین شرکت هوا – فضا و ریلی جهان است که 50 درصد فعالیتش در بخش هوا – فضا و سیستم های نرم افزاری، ناوبری، مدیریت فروش و ساخت هواپیما و 50 درصد به حوزه ریلی، دریایی، معادن و جنگل داری مربوط می شود.
    در جریان این دیدار که «خادر مطار» مدیر فروش شرکت بمباردیه در شرق آسیا و استرالیا نیز حضور داشت، «رفیق الیاس» به عنوان مسئول پیگیری مسائل مربوط به این تفاهمنامه و مدیر فروش این شرکت کانادایی - فرانسوی در جزیره قشم منصوب شد.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت بمباردیه کانادا، گفت: توافق راه اندازی ایرلاین اختصاصی قشم در جهت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است.
    حمیدرضا مومنی اضافه کرد: بر این اساس تامین تمام نیازهای مربوط به این ایرلاین از جمله تعمیر، نگهداری و لوازم مصرفی آن باید به منطقه آزاد قشم منتقل شود.
    وی اضافه کرد: راه اندازی ایرلاین اختصاصی در قشم و ارتباط این منطقه با نقاط مختلف جهان با توجه به جایگاه مهم اقتصادی این جزیره، برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی بسیار مهم است.
    بنا به این گزارش، شرکت بمباردیه اروسپیس (Bombardier Aerospace) یک شرکت هوافضای کانادایی – فرانسوی است که به عنوان شرکت تابعه ای از گروه بمباردیه، توسط جوزف آرماند بمباردیه، در شهرک «والکور» کبک کانادا تاسیس شده است.
    جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
    این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف اقتصادی و گردشگری نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا می کند و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها