عصر خودرو

سرپرست سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در گفتگو با «عصر بازار» ؛

بورس لیدر قوی ندارد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، در حال حاضر بازار سهام لیدر جدیدی را نتوانسته جایگزین خودرویی ها کند.

بورس لیدر قوی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، جواد نصیریان سرپرست سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در خصوص ریزش های چند وقت اخیر بازار سهام گفت: پیش بینی ها برای سال 95 خیلی امیدوار کننده بود از طرفی صنعت خودرو به عنوان لیدر بازار در ماه های پایانی سال گذشته فعالیت می کرد اما با توجه به تغییر شرایط، این گروه با نوسانات منفی در بازار مواجه شده است.
    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار سهام لیدر جدیدی را نتوانسته جایگزین خودرویی ها کند.
    این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: رفع تحریم در زمینه های مختلف از جمله سوئیفت، انتقال وجه، ورود سرمایه گذاران خارجی و... هنوز به صورت واقعی صورت نپذیرفته است از سویی صنایع بورسی از جمله بانکی ها در چنین شرایطی با مشکل رو به رو می باشند.
    جواد نصیریان تصریح کرد: در حال حاضر اثرات رفع تحریم به صورت واقعی و ملموس در بازار مشاهده نمی شود.
    سرپرست سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی عنوان کرد: برخی از حقوقی ها در سال گذشته نتوانستند سود شناسایی کنند و در حال حاضر با توجه به تغییر قیمت ها به دنبال جابجایی در پرتفوی خود هستند.
    وی افزود: ورود سرمایه گذار خارجی و نقدینگی تازه در بازار  باعث تغییر روند معاملات می شود اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود این امر هم محقق نشده است.
    این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: شرایط و ضوابط قانون مندی در جهت اعتمادسازی از طرف سازمان بورس برای انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد. همچنین، مشکلات مربوط به سوئیفت امکان جابجایی نقدینگی را تا حدود زیادی از سرمایه گذاران سلب کرده است. 
    جواد نصیریان گفت:  با توجه به انفعال بانک مرکزی و سازمان بورس، نمی توان به ورود سرمایه گذاران خارجی خوش بین بود.
    این تحلیلگر بازار سرمایه اذعان داشت: در صورتی که سهامداران طی چند وقت اخیر با توجه به اخبار و شایعات اقدام به خرید سهام کردند پیشنهاد می شود در سهامی که اطمینان بیشتری دارند با دید میان مدت و بلند مدت اقدام به سرمایه گذاری کنند.
    سرپرست سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی اظهار داشت: تاکنون تغییر قابل توجهی در شرایط بنیادی کشور نداشته ایم اما خوش بینی ها در خصوص کسب سود مناسب بورس در سال 95 وجود دارد.
    وی گفت: در صورت ایجاد تغییر مثبت در شرایط بین المللی برای صنعت بانک و پرداخت مطالبات تجهیزاتی ها و پیمانکاری ها این دو گروه می توانند در بورس به لیدر تبدیل شوند.
    جواد نصیریان بیان کرد: تاثیر لغو تحریم در پسا برجام به صورت ملموس در صنایع و شرکت های مختلف مشاهده نشده است اما رشد برخی ها در بازار همانند فلزات اساسی و... به علت تغییر در نرخ های جهانی است. از سویی می توان ثبات نسبی نرخ دلار را یکی از دستاورد های رفع تحریم برشمرد و این اتفاق می تواند برای برخی از شرکت های بورسی مثبت و برای برخی منفی محسوب شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها