عصر خودرو

در فروردین رقم خورد؛

نوسان ۳۵۰۰۰ تومانی بهای سکه

عصر بازار- آمارها نشان می دهد سکه در اولین ماه سال ۹۵در کانال یک میلیون تومانی افت و خیز زیادی را تجربه کرد.

نوسان ۳۵۰۰۰ تومانی بهای سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، سکه تمام در فروردین‌ماه در بازه یک میلیون و 8 هزار تومان تا یک میلیون و 43 هزار تومان نوسان کرد. نوسانات فلز گرانبهای داخلی از نیمه دوم فروردین‌ماه بیشتر شد، این در حالی بود که در نیمه اول نوسانات سکه محدود بود و کف قیمتی آن نیز در 15 روز ابتدایی سال ثبت شد. سکه در تاریخ 8 فروردین به قیمت یک میلیون و 8 هزار تومان رسید که کمترین قیمت آن در سال 95 بود. پس از این تا 16 فروردین، سکه نوسان خاصی را تجربه نکرد.

    از طرفی سکه از 17 تا 24 فروردین کاملا در مسیر افزایشی قرار گرفت؛ به‌طوری‌که 24 فروردین، به بالاترین قیمت از اواسط بهمن 93 رسید. سکه در بیست و چهارمین روز فروردین‌ماه با 4 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 43 هزار تومان رسیده بود. پس از ثبت این قیمت، سکه تا حدی در مسیر کاهشی قرار گرفت و نهایتا با قیمت یک میلیون و 30 هزار تومان به کار خود پایان داد. ثبت این قیمت موجب شد سکه تمام در اولین ماه بهار افزایش 8/1 درصدی را تجربه کند که بیشترین بازده در بین 3 بازار سرمایه‌گذاری بود. به گفته فعالان، رشد نسبی دلار و ماندن اونس بالای مرز هزار و 200 دلار از جمله عواملی بودند که به بازدهی سکه کمک کردند. البته برخی تقاضاهای مناسبتی چون روز مادر نیز در رشد قیمت سکه موثر بودند. البته در تمام مدت فروردین‌ماه، ارزش بازاری سکه بسیار بیش از ارزش ذاتی آن بود. با این حال در اولین روز اردیبهشت، سکه متناسب با عوامل بنیادی حرکت نکرد تا حباب قیمت آن کاهش پیدا کند. با وجود کاهش جزئی ابتدای اردیبهشت در رابطه با روند قیمتی فلز گرانبهای داخلی در دومین ماه سال دیدگاه مشخصی وجود ندارد. بیشتر ابهام بازار مربوط به روند قیمتی اونس در بازارهای جهانی است؛ به گفته فعالان، برخی معامله‌گران سکه با توجه به ابهام اونس ترجیح داده‌اند با احتیاط بیشتری معاملات خود را انجام دهند. این در حالی است که برخی معامله‌گران سکه چشم به بازار ارز دوخته‌اند و انتظار دارند که با افزایش دلار، سکه نیز با رشد قیمت مواجه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها