عصر خودرو

تقویت بازارها در هفته منتهی به ۲۳ آوریل؛

احیای فلزات از لندن تا نیویورک

عصر بازار- وال استریت ژورنال نوشت: قیمت مس در روز جمعه با توجه به رشد قیمت نفت و افزایش خوشبینی نسبت به اقتصاد چین که روند با ثباتی را آغاز کرده است، بالا رفت.

احیای فلزات از لندن تا نیویورک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مس تحویل ماه می در بازار کامکس با رشد 0.6 درصدی با قیمت 2.26 دلار در پوند داد و ستد شد. همچنین قیمت آتی نفت WTI نیز روز جمعه به 43 دلار  و 67 سنت در هر بشکه رسید. به طور کلی افزایش قیمت نفت به رشد قیمت مس کمک می کند.

    «جرج جرو»، مدیرعامل موسسه RBC Wealth Management گفت: هر دو کالای یادشده از امکان محرک بیشتر در آن سوی مرزها سود بردند.

    بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت که نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و در عین حال تاکید کرد: اگر لازم باشد در جهت کاهش بیشتر آن اقدام خواهد کرد.

    قیمت ها در LME

    رویترز نیز در تفسیر تحولات بازار فلزات گزارش داد: روز جمعه آلومینیوم به بالاترین قیمت طی هشت ماه اخیر رسید، در حالی که تحلیلگران نسبت به افزایش قیمت آلومینیوم نگرانی دارند و این می تواند به دلیل اصلاح کمتر با تقاضا باشد.

    «دانیل بریسمن»، تحلیلگر «کامرز بانک» در فرانکفورت گفت: افزایش قیمت ها اغراق آمیز به نظر می رسد، بنابراین عقبگرد یا اصلاح را در کوتاه مدت پیش بینی می کنم، چراکه قیمت ها احساسی و به دلیل فعالیت سفته بازان افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، آلومینیوم سه ماهه در بورس فلزات لندن با افزایش 1.1 درصدی به قیمت 1653 دلار در تن بسته شد.

    این خبرگزاری مانند وال استریت ژورنال به تاثیر افزایش قیمت نفت بر بازار فلزات اشاره کرد. مس سه ماهه در بورس فلزات لندن به قیمت 5031 دلار در تن رسید که بالاترین رقم از 18 مارس امسال بود. مس طی یک هفته بازده 5 درصدی را به ثبت رساند.

    نیکل سه ماهه نیز در روز جمعه بدون تغییر با قیمت 9100 دلار در تن بسته شد، در حالی که روی با افت 0.4 درصدی 1909 دلار، سرب با رشد نیم درصدی 1791 دلار و قلع با افزایش 1.8 درصدی 17 هزار 450 دلار بسته شد.

    «مایکل ویدمر»، استراتژیست فلزات در Bank of America Merrill Lynch گفت: بازار نیکل دوباره در حال تعادل است و بسیاری از معدنکاران بزرگ می گویند، احتمال توقف فعالیت ها در پروژه های بدون بازده وجود دارد. در نتیجه احتمال احیای قیمت نیکل در نیمه دوم 2016 وجود دارد و پیش بینی می کنم قیمت نیکل در فصل آخر امسال حداقل به 10 هزار دلار در تن برسد.

    قیمت نقدی فلزات پایه LME(جمعه 22 آوریل)

    نام فلز

    قیمت(دلار در تن)

    آلومینیوم

    1635

    مس

    5015

    نیکل

    9130

    سرب

    1774

    روی

    1905

    قلع

    17350

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها