عصر خودرو

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با «عصربازار»؛

بازار سوار بر خودرویی‌ها نیست

عصر بازار- مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: بازار سوار بر خودرویی‌ها نیست و پس از برجام با انتشار اخبار خوب کل بازار به حرکت درآمده است. همچنین اخبار در این مدت متناقض بوده و بر بازار تاثیر گذاشته است. مثلا در خصوص سوئیفت چندین مرتبه خبر بازگشایی و انجام معاملات و برعکس آن انتشار یافت.

بازار سوار بر خودرویی‌ها نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    حسن قالیباف اصل در گفت‌و گو با «عصربازار»،  با بیان اینکه اخبار گوناگون در خصوص اجرایی شدن برجام منتشر می‌شود، افزود: این مهم ریسک سیستماتیک دارد و با اخبار مثبت شرکت‌ها باهم رشد می‌کنند و با اخبار منفی همه صنایع افت می‌کنند. پس بهتر است اینگونه عنوان شود که خودرویی‌ها نیز مانند سایر صنایع با بازار و همراه بازار حرکت می کنند.
    وی ادامه داد: اجرایی شدن برجام بر شرکت‌ها و صنایع مختلف اثرات گوناگون دارد و سرمایه‌گذاران باید با مطالعه به خرید و فروش سهام بپردازند. در واقع این توافق حاصل شده است و باید اثر آن روی شرکت‌ها و عملکرد آنها نمود پیدا کند. بنابراین سرمایه گذاران زمانی که می‌خواهند خرید و فروش سهام انجام دهند باید به گزارش‌های مالی شرکت‌ها مراجعه کنند.
    مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران اضافه کرد: نباید فضایی در بازار به وجود بیاید که سرمایه‌گذاران خیال کنند خبر مثبت روی تمام شرکت‌ها تاثیر خواهد گذاشت و بهتر است که  از این به بعد سرمایه‌گذاران از کانال صورت‌های مالی شرکت‌ها و با تحلیل مبادلات خود را انجام دهند. همچنین باید تحلیل کنند که اخبار برجام بر شرکت‌ها چه تاثیری دارد.
    قالیباف اصل بیان کرد: در گزارشات بعدی شرکت‌ها اطلاعاتی منتشر خواهد شد که در فضای جدید است و گزارشات 6 ماهه آن‌ها می‌تواند وضعیت شرکت‌ها را در فضای جدید نشان دهد. مسلما در گزارشات بعدی صورت‌های مالی شرکت‌ها شفاف‌تر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها